کد خبر: ۸۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
ویس کرمی در صحن مجلس:
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بعید است طرح شفافیت قوای سه گانه نتیجه‌ای داشته باشد و به جایی برسد چرا که با اصول قانون اساسی در تضاد است.

طرح شفافیت قوای سه گانه برخلاف قانون است /این طرح به جایی نمی‌رسد

به گزارش آرانیوز ، مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها اظهار داشت: مسائل محرمانه فقط منحصر به موارد نظامی نیست و امنیت مسائل قضائی هم بسیار زیاد است و باید از آن صیانت شود.

وی بیان کرد: سوال ما آن است که امروز موشک‌های اوکراین تعیین کننده است یا روغن و غلات اوکراین در جنگ تعیین کننده است؟ ذخایر استراتژیک یک کشور هم اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت آرای نمایندگان و آن چیزی که به شفافیت مجلس بازمی گردد به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد اما شفافیت دستگاه‌ها و قوای دیگر نیازمند نصف به علاوه یک رأی است.

ویس کرمی با تاکید بر اینکه کل طرح شفافیت قوای سه گانه نمایش شفافیت است، گفت: این طرح با بسیاری از اصول قانون اساسی در تضاد است و بنده معتقدم به نتیجه نمی‌رسد و از آنجایی که برخلاف شرع و قانون اساسی است، بعید است به جایی برسد.

وی بیان کرد: ای کاش از ابتدا این بازی را آغاز نمی‌کردیم چرا که معتقدم نتیجه‌ای نخواهد داشت، البته یک بار دیگر هم مخالف خود را در این باره مطرح کردم و لازم است یک بار دیگر بگویم طرح شفافیت قوای سه گانه بعید است به جایی برسد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار