کد خبر: ۸۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها طرح خوبی بوده که یارانه دولتی را از ابتدای زنجیره تولید به انتهای زنجیره یعنی مردم می‌رساند و طرحی منسجم و آینده‌دار است.

به گزارش آرانیوز از بیرجند، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی عصر امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی جهاد تبیین با محوریت اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان، اظهار داشت: اجرای این طرح بیشتر در حوزه جهاد کشاورزی بروز و ظهور می‌کند.

وی با اشاره به آمادگی تمامی خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان برای اجرای هر چه بهتر طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، گفت: اجرای این طرح در دو حوزه شامل تأمین کالا و نظارت بر بازار مورد پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: مورد و اقلام مورد نیاز در زمان اجرای طرح دیده شده و نگرانی در این خصوص برای مردم وجود نداشته باشد.

جعفری در رابطه با نظارت بر بازار در راستای اجرای این طرح، افزود: علاوه بر تیم‌های نظارت که از گذشته در رصد بازار با سازمان صمت و جهاد کشاورزی همکاری داشته تمام ظرفیت خودرویی استان در سازمان جهاد پای کار آمده و در اختیار این طرح قرار گرفته‌اند تا نظارت‌ها به نحو احسنت انجام شود.

وی ادامه داد: از امروز ناظران در بازار استان حضور یافته و اوضاع را رصد کرده‌اند که خوشبختانه براساس گزارش‌های واصله شده مشکلی وجود نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها طرح خوبی بوده که یارانه دولتی را از ابتدای زنجیره تولید به انتهای زنجیره یعنی مردم می‌رساند و طرحی منسجم و آینده‌دار است، اضافه کرد: نگرانی در حوزه تولید ومصرف در راستای اجرای این طرح وجود ندارد.

جعفری با اشاره به اینکه اجرای این طرح در آینده سبب افزایش بهره‌وری در تولید خواهد شد، گفت: به طوری که تولیدکننده برای رقابت در بازار باید کیفیت کالای خود را ارتقا داده و بتواند با مواد اولیه کمتر بیشترین بازدهی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح علم روز به سراغ تولید آمده و امنیت غذایی را به دنبال خواهد داشت که این امور از برکات اجرای این طرح است.

فعال شدن ۴۵ تیم نظارت بر بازار استان

عباس جرجانی، رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها طرح بزرگ اقتصادی بوده که کمک خوبی به این بخش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سازمان صمت استان آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت خود برای اجرای این طرح استفاده کند و در این راستا این سازمان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نخستین مانور برای اجرای این طرح در استان از یکشنبه آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد، یادآور شد: تعداد ۴۵ تیم ناظر در قالب ۱۴۵ نفر از نیروهای سازمان صمت استان در راستای اجرای این طرح در این مانور از ۲ هزار و ۸۵۰ واحد صنفی را مورد رصد قرار داده‌اند.

جرجانی با اشاره به اینکه همچنین انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت شده نیز مورد رصد و بازرسی قرار گرفته و نقص‌ها گزارش می‌شود، افزود: با توجه به شرایط در حال حاضر در بحث تأمین کالاهای اساسی در استان مشکلی وجود ندارد.

وی به سامانه ۱۲۴ برای ثبت گزارشات مردمی از تخلفات موجود در بازار اشاره و خاطرنشان کرد: این سامانه اصلاح شده و به سازمان جهاد نیز وصل تا گزارشات مردمی مربوطه به این سازمان توسط افراد ذیربط در اسرع وقت پیگیری شود.

مدیران واقعیت‌های جامعه را کتمان نکنند

سجاد رضایی، مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت: در راستای تبیین موضوع اجرای طرح هشتگ «هشت ماه آواربرداری» و هشتگ «یارانه ۱۰ برابری» و «دولت مردم» ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مردم از تورم، کمبود برخی از کالاها و عدم نظارت بر برخی از کالاها نگران هستند، یادآور شد: رسانه‌ها بیشتر باید در بحث ابهامات به وجود آمده و خلأ فکری جامعه در راستای اجرای این طرح فعالیت کنند.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از مدیران استان خواست تا واقعیت‌های موجود در جامعه را نگریسته و آن را کتمان نکنند و همچنین باید از ظرفیت‌ها و سامانه‌های فنی برای کنترل بازار استفاده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار