کد خبر: ۸۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: تعمیر دستگاه سنگ شکن برون اندامی بیمارستان سلمان فارسی این استان به پایان رسید و بازگشت به مدار فعالیت آماده ارائه خدمت به بیماران شد.

به گزارش آرانیوز از بوشهر، حسن اسماعیلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اعلام کرد: این دستگاه به علت خرابی و در دسترس نبودن قطعه مورد نیاز، بیش از یکسال پیش از چرخه فعالیت خارج شده بود.

وی دلیل طولانی شدن فرایند تعمیر این دستگاه را برخی مشکلات فراسازمانی و قوانین سخت گیرانه عنوان کرد و گفت: پذیرش بیماران سرپایی برای انجام خدمات سنگ شکن برون اندامی در زمان حاضر سه روز در هفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر ادامه داد: با جذب نیروی انسانی مورد نیاز در آینده نزدیک، مدت زمان خدمت رسانی به مراجعان افزایش می‌یابد.


وی ضمن قدردانی از صبوری بیماران نیازمند به خدمات سنگ شکن، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده شاهد تکرار چنین اتفاقاتی در سیستم ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان بوشهر نباشیم.

در روش سنگ شکنی برون اندامی (ESWL)، با متمرکز کردن امواج صوتی پر قدرت در نقطه هدف به تجزیه سنگ‌های کلیوی می پردازند که بعد از استفاده از این روش درمانی فرد می تواند تکه های کوچک سنگ را از طریق ادرار دفع کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار