کد خبر: ۸۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
گروه استان‌ها- رئیس پارک علم و فناوری لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های این استان خبر داد.
پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های لرستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش آرانيوز از خرم‌آباد ، محمودرضا شاکرمی ظهر امروز در جلسه اجرای طرح دستیار فناوری لرستان که در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد اظهار داشت: این طرح با دوره‌های کارآموزی اجباری دانشگاه‌ها که خروجی چندانی ندارد متفاوت و با رضایت و علاقه‌مندی دانشجو همراه است.

وی افزود: اگر طرح دستیار فناور در لرستان به‌درستی مدیریت شود و دانشجویان برجسته در شرکت‌های فناور جذب شوند این شرکت‌ها به ادامه کار با دانشگاه‌ها ترغیب می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه مبلغ مناسبی از سوی این پارک به طرح دستیار فناور اختصاص داده شده‌ است، عنوان کرد: اعتبار بیشتری را هنگام اجرای این طرح اختصاص می‌دهیم.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها مبدأ ایجاد فناوری هستند و اجرای طرح دستیار فناوری می‌تواند تعامل خوبی را در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد کند.

شاکرمی گفت: طرح دستیار فناور علاوه بر ایجاد درآمد برای دانشجویان و کاربردی‌کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌تواند منجر به آشنایی بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با فضای پارک‌ها، مراکز رشد و واحدهای فناور شود و امید به ایجاد خوداشتغالی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای شخصی را در دانشجویان افزایش دهد.

عزت‌الله سپهوند سرپرست دانشگاه پیام‌نور لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: پارک علم و فناوری یکی از بزرگترین پل‌های ارتباطی دانشگاه، صنعت و جامعه است.

وی افزود: دانشگاه پیام‌نور لرستان به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشگام در تأسیس مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان آماده همکاری همه‌جانبه به‌ویژه در راستای اجرای طرح دستیار فناوری است.

احسان یاوری رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی نیز در این جلسه با تأکید بر نظارت برای افزایش کیفیت فرآیند طرح دستیار فناور عنوان کرد: ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه حوزه اصلی دغدغه‌مندی و علاقه مندی ماست و ما تمام امکانات اعم از امکانات فیزیکی و نیروی انسانی خود را در خدمت این کار قرار می‌دهیم.

ایرج نیک‌پی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت پنج مرکز نوآوری در مراکز آموزش علمی‌کاربردی این استان گفت: رسالت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در آموزش رشته‌های مهارتی و تربیت نیروی ماهر است و ما با هدف شناخت مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مؤثر آمادگی همکاری با پارک علم و فناوری لرستان را داریم.

تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین پارک علم و فناوری لرستان و دانشگاه‌های آیت‌الله بروجردی، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در جلسه اجرای طرح دستیار فناوری منعقد شد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار