کد خبر: ۸۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
یک تهیه‌کننده سینما می‌گوید که فیلم تازه‌اش با بازی "لعیا زنگنه" روایت زنی است که بعد از عملیات مرصاد با منافقین مانده و رفتارهای آنان برای او مانند کابوس شده است. این فیلم که قبل از کرونا ساخته شده است به‌تازگی پروانه نمایش گرفته است.
شرف الدین:

به گزارش آرانیوز ، محمدرضا شرف الدین تهیه کننده و مدیر جلوه‌های ویژه سینمای ایران درباره فیلم جدیدش با عنوان "زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند" به کارگردانی امیراطهر سهیلی، گفت: این فیلم درباره زنی است که از بعد عملیات مرصاد عضو سازمان مجاهدین خلق شده و همراه آنان مانده است. رفتارها و تفکرات آنها برای او مانند یک کابوس شده اما چاره‌ای از ماندن در پیش آنان برای او نیست؛ چیزی که اگر ادامه پیدا کند او را دچار بی‌هویتی می‌کند.

او با بیان اینکه این فیلم در ژانر دفاع مقدس است گفت: بازیگر نقش این زن را "لعیا زنگنه" بازی می‌کند. این فیلم در دوران قبل از کرونا ساخته شده و تازه پروانه نمایش گرفته است.

برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بیان کرد که این فیلم، اثری جذاب و شریف است که در سینما می‌تواند فروش خوبی داشته باشد. ما برای اکران فیلم بزودی اقدام خواهیم کرد البته باید ببینیم که چه زمانی را برای اکران پیشنهاد خواهد شد. بعد از نمایش نیز برای بسترهای آنلاین نمایش خانگی نیز اقدام خواهیم کرد.  تا همینجا هم پروانه نمایش فیلم ما خیلی دیر آماده شده است و امیدواریم که بتوانیم بزودی شاهد اکران این فیلم باشیم.

او با بیان اینکه محل فیلمبرداری فیلم مشهد بوده است، گفت: قرار بود برای تولید این فیلم شورای شهر مشهد مساعدت و حمایت کنند که متأسفانه زیر قولشان زدند و هیچ کمکی نکردند. باید بیان کنم که شهرهای بسیاری در ایران وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید فیلم دارند که یکی از آنان مشهد است. شهرهای دیگری مانند تبریز، اصفهان و بوشهر نیز از چنین ظرفیتی برخوردارند. در حال حاضر مجموعه‌های زیادی که برای نمایش خانگی ساخته می‌شوند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند، عموماً در شهرهای غیر تهران ساخته می‌شوند.

"لامینور" گام ناکوک سینمای مهرجویی

شرف‌الدین با بیان اینکه مقداری فیلمش اصلاح شده است گفت که فیلم ما مطابق قوانین و ضوابط ساخت و نمایش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است اما در هر حال سلایق میان افراد فرق دارد.

مدیر جلوه‌های ویژه فیلم‌های کانی مانگا، دندان مار و مزرعه پدری گفت: این فیلم جزو ناگفته‌های دفاع مقدس است و شاید برای همین پروانه نمایش خود را به‌سختی گرفت اما با این حال در چند جشنواره معتبر در آمریکا، آسیا و اروپا شرکت کرد. این فیلم در گفتمان‌های نو و در زمینه صلح و جنگ است و به خیانتی که منافقین نسبت به هموطنان‌شان و کشور خود انجام داده‌اند می‌پردازد.

شرف‌الدین درباره ضرورت پرداخت به سینمای دفاع مقدس گفت: عرصه دفاع مقدس ساحت‌های بسیار گوناگون و متنوعی دارد که متأسفانه باز نشده و یا توسط فیلمسازان یا داستان‌نویس‌ها کشف نشده است. اگر تنها خاطرات دفاع مقدس ساخته شود می‌بینیم که دفاع مقدس چه دنیای عجیب و غریبی دارد. به قول رهبری دفاع مقدس گنج بی‌پایان است و یکی از شاخه های این گنج بحث داستان‌ها، اتفاقات، قصه‌ها و خاطراتی است که کشف نشده است و لازم است که در این زمینه وقت کافی گذاشته شود. باید برای ارتقا و رونق این حوزه افرادی مانند مرحوم نادر طالب‌زاده که جزو کاشفین و خط‌شکنان این حوزه بود وارد شوند تا عرصه‌های ناشناخته و بدیع و نو را پیدا کنند.

او در پایان باتوجه به وعده‌های مسئولین سینمایی برای ساخت و تولید فیلم‌های دفاع مقدس گفت: مدیران ما عموماً عادت دارند زمانی که بر سر کار می‌آیند یک دستگاه‌ و نظام را از ابتدا بسازند. امروز چندین فیلمنامه خوب و قوی در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که هنوز تولید نشده است اما دوستان ما به سراغ فیلمنامه‌های جدید می‌خواهند بروند. در دولت قبلی و در زمان حضور جناح وابسته به فرانسه در فرهنگ و هنر، این فیلمنامه‌ها بیرون از دولت نوشته شده است اما کار نشد. خوب است که از نویسنده‌های آنان دعوت بشود تا به سازمان سینمایی بیایند و مانند جلسه دفاع از اثر خود دفاع کنند تا بلکه راهی برای ساختن آنها باز شود. همین الان من 3 فیلمنامه بسیار خوب در حوزه دفاع مقدس دارم که می‌تواند ساخته شود. اگر مدیران نگاه بالادستی نداشته باشند این فیلمنامه‌ها به فیلم تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: دفاع مقدس ، سینما
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار