کد خبر: ۸۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ارجاع تقاضای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص تخلفات وزارت بهداشت در فرایند آزمون دستیاری به کمیته آموزش پزشکی کمیسیون خبر داد.

به گزارش آرانیوز، علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدر تشریح نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: بررسی تقاضای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص تخلفات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در فرایند آزمون دستیاری در دستور کار امروز کمیسیون آموزش قرار داشت که این موضوع با حضور معاون وزیر بهداشت مورد رسیدگی قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: درخواست متقاضیان تعویق آزمون پیش روی دستیاری پزشکی بود که با توجه به موارد مطرح شده کمیسیون تصمیم گرفت موضوع را به کمیته آموزش پزشکی کمیسیون ارجاع دهد.

وی یادآور شد: سال گذشته دیوان عدالت اداری حکمی در خصوص آزمون دستیاری صادر کرد و به همین دلیل مقرر شد کمیته آموزش پزشکی کمیسیون استعلامی در خصوص آزمون پیش رو از دیوان عدالت و معاون حقوقی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت اخذ کند و نهایتا نظر کارشناسی کمیته ارائه شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: البته دلایل مطرح شده در نشست امروز از سوی وزارت بهداشت مبنی بر کمبود نیروهای دستیاری قانع کننده به نظر می‌رسید چراکه اگر قرار به تعویق آزمون باشد باید این آزمون 9 ماه به تعویق بیفتد و قطعا همه نظام وزارت بهداشت را مختل می‌کند.

وی اضافه کرد: دستور کار بعدی امروز کمیسیون آموزش بررسی طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی بود که این طرح نیز با توجه به تدوین لایحه‌ای در همین زمینه، طرح به کمیته‌های تخصصی کمیسیون یعنی کمیته آموزش عالی و کمیته آموزش پزشکی ارجاع شد./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار