کد خبر: ۸۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
رئیس کل دادگستری هرمزگان از اتخاذ تصمیم برای تسریع در ترخیص ۳۲ هزار تن روغن وارداتی از بندرشهید رجایی بندرعباس خبر داد

به گزارش آرانیوز ازبندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز در سی و هشتمین بازدید خود از بندر شهید رجایی بندرعباس ضمن بازرسی از قسمت‌های مختلف این مجتمع بندری، گمرک، اسکله‌ها وانبار‌ها، اقدامات انجام شده به منظور مقابله با قاچاق در بندر و گمرک شهیدرجایی را شخصاً مورد بررسی قرار داد و علاوه بر ارائه توصیه های لازم خطاب به مسئولین مربوطه به منظور تشدید تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای، دستورات ویژه‌ای صادر کرد.

قهرمانی در ادامه ضمن نظارت بر نحوه انبار گردانی حدود ۸۰ هزار کانتینر و ۴۴ انباری که پس از دستور رئیس قوه قضاییه تعیین تکلیف آنها شروع شده است، آخرین وضعیت کالاهای اساسی دپو شده در بندر شهید رجایی بندرعباس را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را جهت تسریع در ترخیص و حمل این کالاها به اقصی نقاط کشور صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از این بازدید ضمن حضور در محل مخازن روغن واقع در گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ هزار تن روغن خام در انبارهای بنادر و گمرکات استان هرمزگان وجود دارد تصریح کرد: تصمیمات لازم برای تسریع در روند ترخیص محموله ۳۲ هزار تنی روغن به منظور تأمین مواد اولیه مورد نیاز تعداد زیادی از کارخانه‌های تولید روغن خوراکی در سراسر کشور اتخاذ شده است.

قهرمانی در ادامه افزود: مقرر شده است به منظور تأمین ناوگان حمل و نقل مورد نیاز برای انتقال این محموله بزرگ روغن، تعداد کامیون های موجود در بندرشهید رجایی بندرعباس دوبرابر شود و خروج و بارگیری نیز به صورت ۲۴ ساعته ادامه یابد تا در اسرع وقت روغن های وارداتی به‌ صورت کامل تخلیه و برای کارخانه‌های تولید روغن خوراکی در اقصی نقاط کشور ارسال شود.

این مقام قضایی همچنین بیان داشت: با توجه به مشکلات تنها کارخانه تولید روغن خوراکی استان هرمزگان در تأمین مواد اولیه نیز مقرر گردید به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط تولید، با هماهنگی اداره کل صنعت معدن تجارت، میزان قابل توجهی مواد خام اولیه به این کارخانه تحویل داده شود تا ضمن تولید حداکثری، محصولات خود را به سرعت روانه بازار کند.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدید پس از بررسی مشکل یک شرکت فعال در حوزه تعمیر و تجهیز نیروگاه های برق، به منظور ترخیص ۸۰ کانتینر محموله مورد نیاز این شرکت، دستورات لازم صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: خوشبختانه پس از بازدید ریاست محترم قوه قضاییه از بندر شهید رجایی بندرعباس و دستورات تخصصی و راهگشای ایشان برای تعیین تکلیف اموال موجود در این مجتمع بندری، حرکت رو به جلویی را در موضوع ساماندهی به انبارهای کالا و رفع مشکلات ترخیص اقلام متروکه و مواد اولیه تولید شاهد می باشیم و امیدواریم با ادامه این روند، گام‌های بلندی در جهت صیانت از اموال بیت‌المال و احقاق حقوق عامه برداشته شود.

گفتنی است، بر اساس آمار، گمرک شهید رجایی بندرعباس، بزرگترین گمرک ایران است که به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد و همچنین سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا در بندر این گمرک تخلیه و بارگیری می‌شود که این رقم معادل تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالا‌های کانتینری کشور است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار