کد خبر: ۸۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام یارانه‌ها می‌تواند به بهبود بازار تولید، کاهش تصدی‌گری دولت، جلوگیری از دلالی و قاچاق منجر شود.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با آرانیوز در اراک اظهار کرد: اصلاح نظام اقتصادی از ضروریات امروز کشور است که باید بدون تردید و هیچ شک و شبهه‌ای اجرایی شود.

وی تصریح کرد: اصلاح نظام بانکداری، ساماندهی بازار سرمایه و بورس، هوشمندسازی مالیات به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی، نظاممندکردن یارانه‌ها از محورهایی مهمی است که در بحث اصلاح نظام اقتصادی می‌تواند نجات‌دهنده اقتصاد کشور باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس با تاکید بر لزوم هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: حذف ارز 4200 تومانی از فساد اقتصادی در کشور کاسته و بساط رانت را جمع می‌کند، اما باید در کنار حذف ارز ترجیهی یک حمایت در قالب ریالی به کارتهای اعتباری مردم تزریق شود تا مشکلی برای معیشت مردم به وجود نیاید.

نظری با بیان اینکه اصلاح نظام یارانه‌ها می‌تواند به بهبود بازار تولید، کاهش تصدی‌گری دولت، جلوگیری از دلالی و قاچاق منجر شود، گفت: اصلاح نظام یارانه‌ها از مصوبات مجلس بوده و دولت نیز موظف به اجرای این مصوبه است، هم مجلس و هم دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ها جدی پای کار هستند، این مهم فصل مشترک دولت و مجلس است، اگر اختلافی هم وجود دارد مربوط به شکل و نحوه اجرای کار است که دولت باید با کم‌ترین هزینه برای مردم این طرح را اجرا کند تا فشاری به مردم وارد نشود.

وی اظهار کرد: با گزارشی که امروز وزاری جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی در مجلس ارائه دادند نشان دادند که آمادگی کامل برای اجرای طرح وجود دارد، اما چیزی که موجب نگرانی مردم شده، نداشتن پیوست رسانه‌‌ای است، دولت باید قبل از اجرای طرح مردم را در جریان می‌گذاشت و تبعات مثبت و منفی آن را برای آنها بازگو می‌کرد، اطلاع رسانی دقیق از نحوه اجرای طرح می‌تواند به اجرای بهتر آن کمک کند.

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: اصلاح نظام یارانه‌ها و نظام اقتصادی کشور از ضروریات اقتصاد کشور است که باید سال‌ها پیش اجرا می‌شد.

نظری افزود: پرداخت یارانه‌ 4200 تومانی بیماری مزمن در اقتصاد کشور است که نیاز به جراحی دارد، هدفمندسازی یارانه‌ها اصل مهمی است که باید اجرا شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار