کد خبر: ۸۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
استاندار مازندران گفت: آمادگی داریم با پذیرش سرمایه‌های داخلی و خارجی و تامین امنیت که مهم‌ترین مولفه سرمایه‌گذاری است، ورود سرمایه بین‌المللی با همگرایی و مشارکت راهبردی مازندران با همسایگان را فراهم کنیم.

به گزارش آرانیوز از شهرستان ساری، سید محمود حسینی‌پور یکشنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو «رویداد ساری ۲۰۲۲» اظهار کرد: امروز رسانه‌ها نقش بی‌بدیل را در مبارزه بی‌امان با عناصری که در حال جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران هستند، دارند که مصداق بارز منادیان جهاد تبیین هستند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه استان مازندران به لحاظ کمیت و کیفیت در کشور جزو مقام برتر هستند، افزود: بر اساس آمار بعد از تهران استان مازندران بالاترین درصد حضور رسانه‌ها را به خود اختصاص داده است که نشان پویایی و اجرای دقیق دموکراسی در استان از گذشته بوده است و ادامه خواهد داشت.

*توجه ویژه به گردشگری استان در رویداد ساری۲۰۲۲

استاندار مازندران با بیان اینکه نشست بین‌المللی اکو با میزبانی استان مازندران با محوریت اقتصاد گردشگری که فلسفه وجودی اکو از بدو تاسیس فعالیت‌های مشترک اقتصادی است، تصریح کرد: در این رویداد به گردشگری استان توجه ویژه‌ای شده و موضوع گردشگری را یکی از سکوی حرکت به سمت توسعه، رشد استان قرار دادیم.

این مسوول تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که حداقل در چهار دهه اخیر همواره دنبال آن بودیم، دست یافتن توسعه‌ی همه جانبه مطلوب در استان بوده است و در این اجلاس محور اصلی بحث همین است و دلیل اینکه این مهم اتفاق نیفتاده و به دلیل ضعف‌هایی بود که در مجموعه مدیریتی که ما تاکنون چهار دهه گذشته در استان طی کردیم.

حسینی‌پور در ادامه اضافه کرد: عمر مدیریتی مدیران در استان کوتاه بوده است که نیازمند ثبات است که تعداد مدیران ارشد استان به میزان چهار دهه و هر استانداری تغییر می‌کند و هر کدام با روش مدیریتی خود، روند توسعه در همه حوزه کند کرده است.

*جذب سرمایه‌های بین‌المللی و فناوری نوین

این مسوول اشاره کرد: امروز می‌توانیم با این رویداد بین‌المللی این پیام را به جهان مخابره کنیم که جهت‌گیری دولت مردمی و مدیریت عالی اجرایی استان هدف اصلی آن تمرکز بر رشد فعالیت اقتصادی استان همراه با جذب سرمایه‌های بین المللی و فناوری‌‌های نوین است.

وی با بیان اینکه استان مازندران با داشتن تنها یک درصد مساحت کل کشور در اکثر تولیدات محصولات کشاورزی رتبه اول تا پنجم کشور را دارد، گفت: موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومی مازندران را به استانی که دروازه ورود به کشورهای همسایه‌ی اطراف خودمان و بخشی از اعضای اکو کرده و ما به دنبال این هستیم که از این فرصت حداکثر بهره را ببریم.

*مازندران دارای ۳ بندر استراتژیک

حسینی‌پور افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای امن‌ترین، کوتاه‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر دسترسی جمهوری‌های محصور در خشکی آسیای مرکزی به سواحل جنوب ایران است که مازندران ۳ بندر استراتژیک نقش محوری و موثری دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار