کد خبر: ۸۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
استاندار چهارمحال و بختیاری با تشریح محاسن حذف ارز ترجیحی، گفت:دولت برای حمایت از اقشار ضعیف تمهیداتی را اندیشیده که با حذف ارز ترجیحی، به دهک‌های اول تا سوم، یارانه‌ای قابل توجه اختصاص یابد.

به گزارش آرانیوز از شهرکرد غلامعلی حیدری ظهر امروز در پنجمین جلسه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر اقتصاد بیمار کشور نیامند جراحی است که حذف ارز ترجیحی یکی از گام‌های آن می‌باشد تا دست مفسدین بسته و با آزاد شدن قیمت‌ها بخشی از گره‌های اقتصادی باز شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در این راستا دولت برای حمایت از اقشار ضعیف تمهیداتی را اندیشیده که با حذف ارز ترجیحی، به دهک‌های اول تا سوم، یارانه‌ای قابل توجه اختصاص یابد و برای دهک‌های بالاتر چهارم تا ششم نیز به نسبت، یارانه پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: بُروز بسیاری از تخلفات در حوزه کالاهای اساسی، از جمله قاچاق و احتکار به دلیل چند نرخی بودن کالاها بوده است و در این مدت شاهد سوء استفاده‌های بسیاری بودیم که لازم بود با اقدامای شجاعانه دست بسیاری از متخلفان بسته و به نحو دیگری از جمله پرداخت یارانه از اقشار مختلف حمایت کرد.

حیدری اظهار داشت: به طور مثال استفاده یک خانه ۶۰ متری از حامل‌های انرژی به مراتب از خانه‌های با متراژ بالاتر، کمتر است و بیشترین بهره از یارانه متوجه افرادی است که از خانه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کنند و این موضوع در بحث بنزین نیز قابل استناد است، از این رو اگر میزان یارانه پرداختی دولت در سال گذشته، تقسیم شود می‌توان دریافت که قشر آسیب‌پذیر جامعه چندان بهره‌ای از آن نبرده است.

وی با بیان اینکه این اقدام محاسن زیادی برای اقتصاد کشور دارد، بیان کرد: باید کارشناسان اقتصادی از طریق رسانه‌ها،صدا و سیما، فضای مجازی محاسن و معایب این اقدام دولت را برای مردم تشریح کنند و در این زمینه می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت و شخصیت‌های اجتماعی اثرگذار نیز استفاده کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: لازم است عزمی ملی اتفاق بیفتد و موضوع واقع‌بینانه کالبدشکافی و به طور منصفانه اطلاع‌رسانی شود که به قطع یقین در کلیت می‌توان گفت که اثرات مثبت این اقدام بیشتر است اما عده‌ای در خارج از کشور با سیاه‌نمایی قصد موج سواری بر احساسات مردم را دارند در حالی که دلسوز مردم نبوده و فقط هدفشان ضربه زدن به این نظام و مردم آن است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تجربه ثابت کرده است که اگر اغناسازی انجام شود و همه در جریان آنچه می‌گذرد قرار گیرند، کمترین تبعات وجود خواهد داشت و اگر این اغناسازی و آگاهی‌بخشی ناقص باشد و افکار عمومی و دست اندارکاران توجیه نباشند، ضررهای را شاهد می‌شویم.

حیدری در پایان دستور تشکیل ستاد ویژه همانند ستاد استانی کرونا برای افزایش نظارت‌ها و رفع مشکلات تامین کالاهای اساسی را صادر کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار