کد خبر: ۸۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از قاچاق از جمله مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود و اقدام اخیر دولت هم، در همین راستا بوده است.

به گزارش آرانیوز از ارومیه به نقل از روابط عمومی استاندار آذربایجان‌غربی محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف، اظهارداشت: نهادهای مسئول درخصوص جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از مرزها اطلاع‌رسانی کنند در این راستا اطلاع‌رسانی در این خصوص اهمیت بسیار زیادی داشته و با همراهی رسانه‌ها و فضای مجازی، باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از قاچاق از جمله مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود و اقدام اخیر دولت هم، در همین راستا بوده، خاطرنشان کرد: افزایش اقدامات کنترلی در مرزهای رسمی و غیررسمی از ضروریات است و باید همه نهادهای مسئول در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: یکی از مهمترین دلایل کمبود برخی از کالاها در کشور و آذربایجان‌غربی، قاچاق به اشکال مختلف است که باید با روش‌های قانونی از آن جلوگیری کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از قاچاق در استان گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار و ۶۰۰ و در ۲ ماهه امسال افزون بر ۴۰۰ مورد بازرسی در این خصوص انجام شده است.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در سال گذشته پرونده‌های قاچاق به ارزش ۵۴۵ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار