کد خبر: ۸۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
گروه استانها- نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه هرکسی در بیت المال خطا کند باید بداند با جامعه مسلمانان طرف است نه تنها ملت ایران گفت: دشمن با برجسته سازی فساد برخی ادارات جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
امام جمعه همدان: دشمن با برجسته‌سازی فساد برخی ادارات جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش آرانیوز از همدان، آیت حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان اظهار داشت: نظارت یک امر عقلایی و شرعی است پس هر مقدار بیشتر باشد بهره وری نیز بیشتر است. 

وی با بیا اینکه آنچه در کنار این نظارت ها اهمیت دارد توجه به نظارت درونی است افزود: فرد باید در مقابل خدا پاسخگو باشد چرا که به فرموده حضرت علی (ع) بیت المال، مال خداست پس باید در پیشگاه الهی پاسخگو بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با این توضیح که تعبیر دوم از بیت المال در اسلام، اموال الناس است گفت: هر تخلفی در بخش بیت المال رخ می‌داد امیرالمؤمنین علی (ع)با قدرت و با حساسیت بیشتری برخورد می کرد.

وی با اشاره به اینکه هرکسی در بیت المال خطا کند باید بداند با جامعه مسلمانان طرف است نه تنها ملت ایران مطرح کرد: نقش دیوان محاسبات در نظارت ها بسیار مهم است کما اینکه مدیران نیز قبل از انجام کارها باید با آنها همفکری کنند.

شعبانی با این توضیح که دیوان محاسبات هم به قانون‌مداری کمک می کند و هم با تسهیل گری بسیاری از گره ها باز می شود اظهار داشت: باید از وضعیت سلامت دستگاه ها گزارشی ارایه شود چرا که دشمن با برجسته سازی فساد برخی ادارات جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی عنوان کرد: دیوان محاسبات در استان همدان بر هزینه کرد 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نظارت کرده که آیا مبتنی بر عملکردهای قانونی بوده است یا خیر که از این میزان تنها 2 میلیارد واخواهی داشته است.

این مقام مسئول ابا بیان اینکه آمار ذکر شده نشان از سلامت دستگاه هاست افزود: تخلفات رخ داده کمتر از یک درصد است پس مردم باید بدانند که نظارت ها در دستگاه ها وجود دارد هر چند اشکالاتی نیز هست اما دستگاه ها اجرایی در سلامت هستند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار