کد خبر: ۸۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد؛
قزوین- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به ارزش غذایی دانه های روغنی و کشت ناچیز آن در قزوین افزایش کشت کلزا در دستور برنامه های استان قزار دارد.

لزوم افزویش کشت دانه های روغنی در قزوین

به گزارش آرانیوز رضا افلاطونی صبح یکشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: از ۳۰ تا ۴۵ روز آینده به استقبال برداشت محصولات زراعی استان خواهیم رفت و مراکز خرید جهاد کشاورزی آماده تحویل گندم و خرید گندم کشاورزان هستند و سیلوهای استان ظرفیت ذخیره سازی پیش از ۳۵۰ هزار تن غلات را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: تمرکز ما در ایام تابستان روی خرید تضمینی گندم و انبار آن در سیلوهای آماده شده است و انتظار داریم در این موضوع همراهی سازمان برنامه و بودجه استان را داشته باشیم.

این مسئول اذعان کرد: تأمین پول کافی برای پرداخت به موقع به کشاورزان و همچنین تأمین سوخت ماشین آلات کشاورزی از جمله ۴۰۰ دستگاه کمباینی که علاوه بر ماشین آلان مستقر در استان در این دوره به ما برای برداشت گندم افزوده می‌شوند از دیگر موارد حائز اهمیت است که باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

افلاطونی با بیان این نکته که کشت دانه‌های روغنی به خصوص کلزا در استان قزوین مقدار ناچیزی است گفت: با توجه به اهمیت غذایی دانه‌های روغنی از جمله کلزا برنامه کشت قرار دادی کلزا با چند شرکت تولیدکننده روغن در استان قزوین وجود دارد و می‌توانیم بین کلزاکاران و این شرکت‌ها قرارداد منعقد کنیم و افزایش کشت دانه‌های روغنی در استان قزوین در برنامه‌های ما قرار دارد.

وی یادآور شد: در کشت چغندر قند نیز تاکنون برای هزار و ۵۰۰ هکتار قرارداد منعقد شده که البته ظرفیت بیش از این مقدار بوده و باید تلاش کنیم این رقم افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تبیین کرد: یک هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از نانوایی‌ها صورت گرفته و با تشکیل ۱۰۱ پرونده تخلف ۹ واحد نیز پلمب شده‌اند و مبلغ ۴۴ میلیون تومان نیز جریمه نقدی اعمال شده است.

این مسئول تاکید کرد: علاوه بر اینکه در تخلف نانوایی‌ها صاحب پروانه کسب به تعزیرات معرفی شود الزام است که با توجه به اختیارات قانون بازرسی و نظارت توسط اصناف و اتحادیه نانوایی‌ها نیز با قوت تداوم یابد.

وی در خاتمه به نارضایتی‌های عمومی از شیفت تعطیلی نانوایی‌ها به خصوص در ایام تعطیل اشاره کرد و گفت: با توجه به شکایات مردمی و به منظور رفاه حال شهروندان تعیین تکلیف نانوایی‌های بربری و سنگک و شیفت بندی و عدم تعطیلی آن‌ها در روز جمعه از دیگر مواردی است که در استان اجرا می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار