کد خبر: ۸۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: ما نیاز به دستگاه‌های نظارتی قوی داریم و دولت صرفاً اسب لنگی برای جنگ اقتصادی دارد که باید آن را عوض کند. نیروهای دستگاه‌های نظارتی ضعیف هستند و با حقوق کم به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

نیاز به دستگاه‌های نظارتی قوی داریم

به گزارش آرانیوز ، محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دلایل گرانی کالای اساسی با بیان اینکه گرانی‌ها در حال شکستن ستون فقرات مردم است که نیاز به کار بنیادی دارد، گفت: این جراحی اقتصادی همان هدفمندی یارانه‌ها نام گرفت.

وی با بیان اینکه این جراحی اقتصادی در زمان احمدی‌نژاد انجام شد که قرار بود قیمت آب، برق، نان و انرژی گران شود، عنوان کرد: بر این اساس یارانه 45 هزار تومانی به مردم داده شد که همه جناح‌ها نیز از آن حمایت کردند، لذا باز چه شده که باید این جراحی اقتصادی را مجدد انجام دهیم و هدفمندسازی یارانه‌های دیگری را آغاز کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در ادامه با بیان اینکه ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و بال یارانه‌ها را نیز دولت بست، مشکل اصلی کشور را نبود نظارت و فعالیت مافیا، سلاطین مرغ، شکر، تخم‌مرغ و خوراک دام دانست و افزود: ما نیاز به دستگاه‌های نظارتی قوی داریم و دولت صرفاً اسب لنگی برای جنگ اقتصادی دارد که باید آن را عوض کند. نیروهای دستگاه‌های نظارتی ضعیف هستند و با حقوق کم به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: مگر نگفتید اگر نظارت متمرکز شود، مسئله حل می‌شود؟ مگر نگفتید ارز 4200 تومانی هیچ افاقه‌ای نکرده و کالاها گرانتر نیز شده است که باید بگوییم علت آن نبود نظارت است و چون این موضوع ضعف دارد آن را به افغانستان، اوکراین و خارج از کشور ارجاع می‌دهیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور خاطر نشان کرد: مطمئن باشید قیمت‌ها افزایش می‌یابد و تنها دو راه داریم؛ یا اعتراض می‌شود و به یارانه‌ها بازمی‌گردیم و یا اعتراض نمی‌شود و یارانه‌ها در حد محدود باقی می‌ماند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اظهار نظر صباغیان گفت: قانون مجلس روشن است و ما به همین خاطر می‌گوییم یارانه نقدی ندهیم که این اتفاقات نیفتد، اصرار مجلس بر حوزه کالابرگ الکترونیکی است که در آن به قدرت مردم توجه شده است.

انتهای پیام/ 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار