کد خبر: ۸۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
استاندار آذربایجان شرقی گفت: هدف دولت از اجرای هدفمندی یارانه آرد، حمایت بیشتر از دهک‌های پایین جامعه و توزیع یارانه به صورت هدفمند در بین اقشار مردم است که می‌تواند تعادل را در جامعه ایجاد کند.

هدف دولت از اجرای هدفمندی یارانه آرد، حمایت بیشتر از دهک‌های پایین جامعه است

به گزارشآرانیوزاز تبریز، عابدین خرّم در جلسه‌ی شورای اداری استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: همه‌ی مسئولان باید با داشتن وحدت در گفتمان، آثار و نتایج تصمیمات و اقدامات دولت را به اطلاع مردم برسانند.

وی با اشاره به اینکه یارانه اختصاص ‌یافته به کالاهای اساسی در کشور، به اندازه یک جمعیت ۱۲۰ میلیونی است، افزود: بخش عمده‌ی این کالاها به‌دلیل ارزان بودن قیمت به‌صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود که برای مدیریت هدفمند آن، دولت مجبور شد قانونی که سال‌های گذشته تصویب شده ولی اجریی نشده بود، اجرا کند.

خرّم خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها در حوزه آرد و نان باعث مدیریت مصرف در این حوزه شده و از قاچاق آرد نیز جلوگیری می‌کند.

خرّم گفت: رسانه‌ها نیز باید ابعاد این تصمیم دولت را به‌صورت کامل برای مردم توضیح دهند تا نگرانی‌هایی آن‌ها که به حق است رفع شود.

وی با اشاره به نتایج قابل انتظار هدفمندی یارانه آرد از جمله اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از قاچاق و توزیع هدفمند یارانه‌ها، گفت: هیچ مشکلی از نظر تأمین کالاهای اساسی در استان نداریم و برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌های استان برای تحقق شعار سال نیز اظهار کرد: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در استان تشکیل شده است تا با همراهی دانشگاهیان و صنایع بتوانیم جوانان فارغ‌التحصیل را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به استان، خاطرنشان کرد: منطق سفرهای استانی ریاست جمهوری بر این اساس است که هیچ پروژه جدیدی شروع نمی‌شود و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت و تأثیرگذار در توسعه اقتصادی و اشتغال، در اولویت تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار