کد خبر: ۸۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ساوه گفت: در این شهرستان 16 هزار و 285 واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون 5 هزار واحد آن بهسازی شده است.

آب‌پیکر در گفت‌وگو با آرانیوز در ساوه در خصوص طرح سنددار کردن اماکن روستایی اظهار کرد: طی یک سال اخیر 342 جلد سند روستای در این شهرستان برای روستاییان صادر شده است.

وی در خصوص اجرای بهسازی معابر برخی روستاهای این شهرستان نیز گفت: این مهم از محل اعتبارات تملک دارایی (اعتبارات استانی و اعتبارات داخلی ) بنیاد مسکن از محل فروش زمین انجام شد که در این خصوص 21 روستا عملیات جدول گذاری به طول  2 هزار متر، محوطه سازی و سنگ فرش 3500 مترمربع، زیر سازی 32 هزار و 500 مترمربع و عملیات اجرای آسفالت ماشینی 8 هزار و 500 مترمربع اجرا شد.

وی با اشاره به طرح مسکن محرومین ادامه داد: در طرح مذکور در شهر آوه 20 واحد در حال اجرای عملیات فنداسیون، در شهرغرق آباد 25 واحد در مرحله اجرای اسکلت بتنی و در شهر نوبران 15 واحد در مرحله پروانه ساخت اخذ و در حال مناقصه است.

آب پیکر گفت: هم اکنون در این شهرستان 16 هزار و 285 واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون 5000 واحد آن بهسازی شده است.

وی در خصوص تسهیلات واحدهای مسکن روستایی 200 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله و سود پنج درصد نیز افزود: این مهم تصویب شده، اما هنوز  ابلاغ نشده است و در سال 1401 عملیاتی می‌گردد.

رئیس بنیاد مسکن ساوه با تاکید بر اینکه هم افزایی و تعامل دهیاران و شوراهای اسلامی با بنیاد مسکن در توسعه و آبادانی روستاها نقش به سزایی ایفا می‌کند، گفت: دهیاران و شواراهای اسلامی به عنوان نهادهای مردمی نقش سازندهای در فرهنگ عمومی و توسعه و آبادانی شهرها به ویژه روستاها ایفا می‌کنند، این نهادهای مردمی می‌توانند با هدف تحقق توسعه پایدار، فضای تعامل و انسجام را در روستاها فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستا است، گفت: بنیاد مسکن با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره در جهت همسویی و مشارکت در اجرای طرحهای عمرانی روستاها تلاش کرده و بهره گیری بهینه از منابع ملی و استانی را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستا، مردم را به مقاوم سازی مسکن روستایی تشویق کنند و از آنجا که مرجع صدور پروانه ساخت هستند، می‌تواند تاثیر بسزائی در مقاوم سازی خانه‌های روستایی و جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در روستاها داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار