کد خبر: ۸۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
امام جمعه سنندج گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه کشور است

به گزارش آرانیوز از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع دارالاحسان اقامه شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش زیرساخت و بنیان علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود و این حوزه باید تقویت شود.

وی شان معلم را در دین اسلام و نزد پروردگار بسیار ارزشمند دانست و اضافه کرد: مقام معلم آنقدر والا است که پروردگار قبل از هر چیزی در قرآن، خود را معلم و آموزش‌دهنده توصیف کرده است، بنابراین حفظ جایگاه معلمان بر همه اقشار جامعه ضروری است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه حضرت علی(ع) نیز خود را بنده کسی دانسته که یک کلمه از او بیاموزد، ادامه داد: خانواده‌ها باید کودکان و نوجوانان را طوری تربیت کنند که شان و جایگاه معلم نزد آنان مقدس باشد که در این صورت است، می‌توان شاهد گسترش اخلاق و توسعه علمی کشور بود.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ضمن محکومیت کشتار مسلمانان توسط گروه‌های متعصب و تندرو، اظهار داشت: دین اسلام همواره برای جان انسان ارزش قائل شده و کشتن انسان بی‌گناه در آموزه‌های اسلامی محکوم و غیرقابل قبول است.

وی وجود امنیت را در کشورمان، نعمتی ارزشمند و غیرقابل انکار عنوان کرد و یادآور شد: با تلاش و ایثارگری‌های نیروهای مسلح، ایران از امنیتی پایدار برخوردار است و همه باید قدر آن را بدانیم و برای توسعه کشور همگام با مسوولان گام برداریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار