کد خبر: ۸۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
خطیب جمعه پردیسان قم با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور و وزرا باید شفاف با مردم صحبت کنند، گفت: سیاست اختصاص ارز ترجیحی غلط بود و چیزی از آن گیر مردم نیامد. از طرفی این ارز امکان تفاوت قیمت بین دو سوی مرز و قاچاق را فراهم کرده است.

به گزارش آرانیوز از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) گفت: این حرکت جنایت‌کارانه و بسیار زشت را که همه قومیت‌ها و مذاهب مختلف آن را تقبیح می‌کنند وهابی‌ها انجام دادند که همانند خوارج زمان امیرالمؤمنین(ع) خشک‌مغز و‌ خشن هستند. مبنای این جمعیت تکفیر همه غیر از خودشان است و از خصیصه‌های آن‌ها اعلام مخالفان خود به عنوان ملحد و کافر است. این‌ها بی‌بصیرت‌های تاریخ هستند که همیشه ابزار و وسیله‌ای در دست شیاطین بوده‌اند.

وی تأکید کرد: اگر رشادت سردار سلیمانی و مدافعان حرم نبود قطعا این‌ها هنوز در دنیا تاخت‌وتاز می‌کردند. به‌جاست ما این شهدا را بافضیلت‌ترین شهدای طول تاریخ نام‌گذاری کنیم زیرا جامعه بشری را از لوث وجود این‌ها پاک کردند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به نگرانی مردم در خصوص حذف یارانه ترجیحی کالاهای اساسی گفت: مردم تحت فشار هستند و دولت باید عاجلا جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد. مورد دیگر این است که رئیس جمهور و وزرا باید شفاف با مردم صحبت کنند و فرصت را در اختیار موج‌سواران نگذارند.

حجت الاسلام حامدی خاطرنشان کرد: سیاست قبلی یعنی اختصاص ارز ترجیحی غلط بود و چیزی از آن گیر مردم نیامد.از طرفی این ارز امکان تفاوت قیمت بین دو سوی مرز و قاچاق را فراهم کرده است.

وی افزود: این دولت کارهای بزرگی مثل اصطلاحات در نظام بانکی و کنترل کرونا را انجام داده است. اصل این برنامه نیز برنامه درستی است و باید اتفاق بیفتد ولی می‌طلبد که دوباره با شجاعت وارد میدان شوند و معیشت مردم را تدبیر کنند چون شوخی نیست و گرانی بیداد می‌کند. دستگاه قضایی هم باید با تخلفات بلافاصله قاطعانه برخورد کند.

خطیب جمعه پردیسان با انتقاد از عدم افزایش یارانه طی چند سال گفت: برای کالاهای اساسی باید یارانه مکفی و به موقع به اقشار نیازمند داده شود. و از همه مهم‌تر فضا و جو روانی است که نباید اجازه دهیم دشمنان آن را به دست بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار