کد خبر: ۸۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: همزمان با شروع هفته سلامت، واکسیناسیون فلج اطفال کودکان اتباع خارجی در استان البرز آغاز خواهد شد.

شهاب مستوفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت‌وگو با آرانیوز در کرج، گفت: هم زمان با آغاز هفته سلامت از فردا عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه برای کودکان اتباع خارجی افغانستانی، پاکستانی در برابر بیماری فلج اطفال در استان البرز آغاز خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام این خبر افزود: در کشور ما از سال ۲۰۰۱ تا کنون در نتیجه تلاش همکاران مراکز بهداشت، پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال تداوم داشته است.

این مقام مسؤول ادامه داد: اما وجود دو کشوری که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد  در همسایگی ما (افغانستان و پاکستان) و احتمال افزایش تردد قانونی و غیرقانونی به داخل کشور به دلیل تحولات سیاسی کشورهای همسایه می‌تواند نشان‌دهنده خطر بالای انتشار مجدد بیماری در کشور باشد.

مستوفی ادامه داد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال که بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می شود، امسال در اردیبهشت ماه (۱۷ تا ۱۹) و خرداد ماه(۲۱ تا ۲۳) در استان البرز به اجرا درخواهد آمد.

وی یادآور شد: برنامه ایمن سازی تکمیلی جهت کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در کلونی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین مستقر هستند و کلیه نقاطی که پوشش واکسیناسیون کمتر از حداقل انتظار را دارند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اصول حفاظت فردی و پیشگیری از انتشار کووید با حضور تیم‌های کارشناسان بهداشت صورت می‌گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار