کد خبر: ۸۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
در قالب طرح‌های بسیج؛
شاهرود- فرمانده سپاه شاهرود گفت: در قالب طرح کلینیک تخصصی صنعت‌یار، با همراهی بسیج مهندسان و ادارات و ... مشکلات و موانع تولید ۸۰ واحد تولیدی در شاهرود طی سال قبل برطرف شد.

موانع تولید ۸۰ واحد صنعتی در شاهرود برطرف شد

سرهنگ محمد خوشقدم در گفتگو با آرانيوز ، با بیان اینکه مجموعه اقشار بسیج شامل بسیج مهندسان، اداری، جهاد کشاورزی و صنعت معدن، اتاق اصناف و… طرحی را در راستای تحقق شعار سال گذشته و مانع زدایی از تولید داشتند که به مشاوره و اقدام در راستای کمک به واحدهای تولیدی موسوم بود، تاکید کرد: تمام تلاش این طرح رفع موانع تولید از واحدهای صنعتی شهرستان شاهرود بود.

وی با بیان اینکه این اقشار بسیج سال قبل به مقوله رفع موانع تولید از ۸۰ واحد تولیدی در درون شهرک صنعتی شاهرود و خارج از آن ورود کردند و خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بودیم، افزود: بسیج در واقع هر کمکی که بتواند در زمینه رفع موانع تولید انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه اقشار بسیج در قالب کلینیک صنعت یار که البته مقوله آن استانی است، اقداماتی مانند پیگیری امور بانکی، تسهیلات، مالیات، برگزاری نشست‌های مکرر در فرمانداری با حضور ادارات مربوطه مانند صمت و… را دنبال می‌کنند تا بتوانند با پیگیری مسائل مرتبط با تولید را حل و فصل کنند، گفت: در کنار این موضوعات مشاوره فنی نیز به واحدهای تولیدی داده می‌شود.

خوشقدم همچنین درباره نقش سپاه و بسیج در کنترل گرانی‌ها و مسائل اقتصادی از این دست، توضیح داد: ما نیز می‌پذیریم که گرانی‌هایی وجود دارد البته دولت اقداماتی را صورت داده و نیازمند مقداری زمان است به هر صورت بسیج و سپاه نیز بر حسب وظیفه ذاتی خود تلاش دارند تا به نوعی به مردم خدمت رسانی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در راستای مقابله با گرانی انجام می‌شود، شناسایی انبارهای احتکار توسط اطلاعات سپاه، مقابله با تخلفاتی از این دست است، بیان کرد: دیگر اقدامی که صورت گرفته گروه‌های ۲۰ گانه بسیج هستند که به صورت جهادی با جهاد کشاورزی و صمت در راستای رصد و تنظیم بازار فعالیت دارند که اگر فعالیت این افراد نبود، شرایط از اینکه امروز شاهد هستیم شاید بدتر می‌بود.

فرمانده سپاه شاهرود، ادامه داد: این گروه‌های به صورت کاملاً جهادی بدون چشم داشت و با تلاش سخت همواره بازارها را رصد و موارد را گزارش می‌دهند تا مسئولان بتوانند در راستای تنظیم بازار عملکرد بهتری را داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار