کد خبر: ۸۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
مدیرشعب بانک سپه یزد با بیان این‌که هم افزایی بین بخشی از جمله رویکردهای جدی این بنگاه اقتصادی برای اثرگذاری بیش از پیش است، گفت: حمایت از تولید مهمترین راهبرد و اولویت جدی بانک سپه در این استان است.

به گزارش آرانیوز در یزد، ابوالفضل برزگر بعد از ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران استان با اشاره به اهمیت فرا رسیدن ۱۴ اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس بانک سپه در دارالعباده، اظهار کرد: این بانک نخستین بانک ایرانی که در ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۴ با سرمایه‌ای بالغ بر ۹۵۰ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۹۵۰ ریال تأسیس شد.

 وی با بیان این‌که در حال حاضر بانک سپه با ۹۸ سال تجربه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور فعالیت می‌کند، افزود: در سال های ۱۳۳۶ و ۱۳۳۷ بانک سپه در یزد در محل خیابان قیام، سرای ریسمانی به صورت باجه شروع به کارکرد و بعد از آن به صورت نمایندگی فعالیت خود را ادامه داد.

مدیرشعب بانک سپه استان یزد گفت: در اوایل دهه ۴۰ ساختمان شعبه مرکزی یزد در ابتدای خیابان امام خمینی فعلی ساخته شد و شعبه مرکزی یزد به عنوان اولین شعبه استان آغاز بکار کرده است.

برزگر خدمتگزاری به مردم و حمایت از تولید را رویکرد جدی  و راهبرد اصلی بانک سپه دانست و بیان کرد: در حال حاضر طرح ملی ادغام به پایان رسیده است به عنوان بانک قدرتمند در توسعه استان نقش خود را به خوبی ایفا نماییم.

وی در ادامه مجهز  بودن به دستگاه عابربانک در بین بانک‌های کشور را از جله ویژگی های این بانک عنوان و تصریح کرد: ما سعی کردیم در عرصه بین‌المللی با ایجاد واحدهای بانکی در کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و همچنین بانک بین‌المللی سپه انگلستان، ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزنده‌ای کسب کند.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با ادغام بانک‌های مهراقتصاد سابق،کوثر سابق، حکمت ایرانیان سابق، قوامین سابق و انصار سابق در بانک سپه از سه سال پیش تاکنون و اتمام طرح ملی ادغام، در حال حاضر بانک سپه به عنوان بزرگترین بانک ایران با حدود ۳۷۷۲ شعبه در کشور و بیش از ۴۵۰۰۰ نفر نیروی ماهر، توانمند و متخصص توانسته با جذب سرمایه‌های جامعه و سوق دادن آن به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کلان کشور مشارکتی موثر و مطلوب داشته باشد.

مدیر امور شعب بانک سپه در یزد با بیان این‌که در حال حاضر ۷۵ شعبه فعال و یک شعبه مستقل ارزی در سطح این استان فعالیت دارند، تصریح کرد: در زمینه خدمات ارزی و ریالی طی  این سالها،  رشد مناسبی در زمینه گشایش اعتبار اسنادی،  صدور حواله‌های کالایی‌،  ثبت بروات، ارائه تسهیلات دربخش‌ها و  زمینه‌های مختلف‌،  جذب سپرده‌،  صدور ضمانتنامه داشته‌ایم‌.

برزگر افزود: بانک سپه استان یزد با داشتن ۲۵۰ دستگاه عابربانک دراستان، بیش از ۱۰۰۰۰ دستگاه پایانه فروش فعال و ۱۴۰ دستگاه پیشخوان بانکی(cash less)، ارائه خدمات ازطریق درگاههای اینترنتی (IPG)، اینترنت بانک، همراه بانک وتلفن بانک ( شماره ۱۵۵۷) وحتی ارائه خدمات ازطریق سامانه فروش آرد و سبوس نانوایان و اتحادیه‌های تهیه خوراک دام درسراسر استان به صورت حضوری و غیر حضوری آماده خدمت رسانی به هموطنان و عموم مردم می باشد.

وی  از مهمترین طرح‌ها وپروژه‌های ملی واستانی که با همکاری بانک سپه به بهره برداری رسیده را  به صنایع مختلف از جمله: معادن، فولاد، کشاورزی، غذایی، دارویی، کاشی، نساجی، شیشه و ساختمان اشاره کرد و گفت: در مجموع این بانک سعی دارد تا با حمایت از صنایع گوناگون در سطح استان زمینه سرمایه گذاری وایجاد اشتغال را فراهم نماید.

مدیر امور شعب بانک سپه استان یزد با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات بسیار خوب در افق تابناک این بنگاه اقتصادی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: تمام اهداف تعیین شده در استان به موازات اهداف بلند مدت مشخص شده از سوی مدیران بانک می‌باشد و  این مدیریت با شفاف سازی و تبیین دقیق آن به کلیه همکاران  و مطابق برنامه زمان بندی شده کوتاه مدت به طور مستمر و روزانه این موارد را مورد رصد، تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

برزگر با اشاره به اتمام پروژه ملی ادغام در کل کشور و وجود چالش‌ها و مسائلی که در پیش روی بانک سپه بود، خاطرنشان کرد:کاهش ۵۰ درصدی تعداد پرونده‌های مطالبات غیرجاری، افزایش ۱۲۶ درصدی ضمانت نامه‌های صادر شده و رشد ۵۵ درصدی مصارف شعب تحت پوشش علیرغم رشد سه درصد سپرده کل شعب، از جمله دستاوردهای این بانک در استان یزد است.

وی کنترل رشد سه درصدی مطالبات نسبت پرداخت تسهیلات جدید و نسبت مطالبات به مانده تسهیلات، افزایش فعالیت ارزی منطقه یزد را از دیگر اقدامان انجام شده دانست و بیان کرد: توجه ویژه به محصول بهین کارت بانک سپه به منظور کمک به تولیدات داخلی و حمایت از مصرف کننده از دیگر دستاوردهای بدست آمده است.

مدیر بانک سپه یزد در ادامه به برنامه‌های در دستور کار اشاره کرد و گفت: تمام سطوح منطقه طبق برنامه‌ای که به آنان ابلاغ شده درگیر موضوع ارتقای جایگاه برند هستند و معتقد هستیم اگر همکاری و حمایت همه جانبه تمامی همکاران خصوصاً مدیران را در این زمینه نداشته باشیم به اهداف مورد نظر دست نخواهیم یافت.

وی در پایان گفت: همچنین تقویت بازاریابی و شناخت نقاط قوت وضعف مجموعه و نشستها وجلسات با مدیران استان  از اقدامات خوبی است که هم اکنون در دستور کار میباشد و اطمینان داریم با حرکتی که آغاز شده  در سال جدید بازتاب نتایج موفقیت آمیز آن چشمگیر و ملموس باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار