کد خبر: ۸۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی آخرین وضعیت متقاضیان پروژه مسکن ملی در استان را تشریح کرد.

حمید انعامی در گفت‌وگو با  آرانیوز در اراک در خصوص آخرین وضعیت بررسی متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان مرکزی گفت: ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزآرانیوز ی تا پایان اسفند ماه سال 1400 در همه شهرها انجام شده و اکنون در حال بررسی شرایط ثبت نام کنندگان هستیم. 

وی افزود: استعلام سه گانه متقاضیان توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و لیست‌ها به استان ابلاغ شده و اکنون در مرحله جمع آوری مدارک و بررسی شرط چهارم یا همان سکونت هستیم که پیش بینی شده تا پایان اردیبهشت ماه یا خرداد ماه این فرآیند به اتمام برسد. 

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: مراحل بررسی و تخصیص زمین برای متقاضیان در همه شهرها در حال انجام است که پیش بینی می‌کنیم از خردادماه موضوع تامین زمین انجام شود.

انعامی در پاسخ به سوالی در خصوص اعطای زمین یا مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند نیز گفت: بر اساس بخشنامه افرادی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از 24 آبان ماه 1400 به بعد متولد شده‌اند می‌توانند در سامانه وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را ثبت کنند اما آیین نامه اجرایی در خصوص تخصیص زمین یا اعطای واحد مسکونی هنوز بصورت مشخص اعلام نشده اما به طور حتم این طرح در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت اجرایی می‌شود. 

وی در بخش دیگری از این گفت‌گو به اجرای طرح مسکن ملی در ساوه اشاره کرد و با بیان اینکه 1848 واحد در ساوه در حال ساخت است، تصریح کرد: طبق پیش بینی انجام شده انتظار داریم تا پایان تیرماه سال جاری اسکلت پروژه‌ها به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در حال حاضر نیز در کنار اجرای اسکلت بلوک‌های دیگر در حال اجرای عملیات زیرساختی اعم از گازکشی، کانال کشی،  برق کشی و ... است و همه نیازها به تناسب پیشرفت کار در حال انجام است.

وی با اشاره به استقرار بچینگ در کارگاه‌ها و تولید بلوک سبک و با مقاومت فشاری بالا افزود: با توجه به در پیش بودن تابستان امیدواریم با قطعی برق روبرو نشویم تا پروژه‌ها از بابت تامین مصالح مانند سال گذشته دچار مشکل نشود تا این طرح با قدرت به روند خود ادامه دهد. 

حمید انعامی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ساوه را بین 35  تا 40 درصد خواند و افزود: تاکنون 2 مرحله واریزی متقاضیان بصورت کامل انجام شده و اکنون در مرحله سوم قرار داریم که امیدواریم متقاضیان با واریز کامل و به موقع آورده سوم و تزریق تسهیلات در نظر گرفته شده توسط دولت روند تحویل واحدها سرعت بیشتری بگیرد. 

گفتنی است در سطح شهرستان ساوه 1848 واحد مسکن ملی در سه پروژه کوی مهر، کوی علوی و کوی فجر در دست ساخت قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار