کد خبر: ۸۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
ائمه جمعه کرمان در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به مشکلات شهرها در حوزه آب، ریزگردها و معیشت، بر کنترل تورم و گرانی تأکید کردند.

به گزارش آرانیوز از کرمان، حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان در خطبه‌های نماز با شکوه عید سعید فطر با بیان اینکه همه ما خودمان را متعهد به عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری می‌دانیم، به سفرهای استانی رئیس جمهور مردمی اشاره و اظهار کرد: در این سفرها برکاتی در روستاهای محروم نیز مشاهده می‌شود.

امام جمعه ریگان با اشاره به وجود گرد و غبار و ریزگردها در این شهرستان خواستار توجه مسئولان به این شهرستان شد و گفت: طوفان و ریزگرد آسایش مردم را سلب کرده است.

معیشت کارگران مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان اظهار داشت: یکی از اعیاد چهارگانه ما مسلمانان عید سعید فطر است که انسان خاضعانه از خالق خویش سعادت و عاقبت بخیری را طلب می‌کند.

وی با تبریک روز شوراها، روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران که با تلاش و کوشش فراوان چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند باید معیشت‌شان مورد توجه باشد.

جعفری با تبریک هفته معلم، تصریح کرد: معلمان بصیر و فهیم در دوران کرونا با شیوه و منش خوب در فضای مجازی تلاش کردند که دانش‌آموزان در درس و مشق خود عقب نمانند.

ضرورت تأمین آب شهر انار از خط انتقال خلیج فارس

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار به بحث بحران آب اشاره کرد و گفت: در سال جاری به‌علت عدم نزولات آسمانی و ‌کمبود آب، نیاز به صرفه‌جویی به‌ویژه در آب شرب هستیم.

وی افزود: شهرستان انار از نظر حفر چاه از مناطق ممنوعه‌ای است که با بحران بی‌آبی روبه‌روست و درخواست مردم شهرستان انار از وزارت نیرو و صنایع ملی مس ایران و مس سرچشمه این است که از طریق لوله انتقالی خلیج‌فارس که از داخل این شهرستان عبور می‌کند، آب شرب و کشاورزی این منطقه  تامین شود.

دولت مشکل گرانی‌ها را برطرف کند

حجت‌الاسلام شجاعی امام جمعه زرند به بحث گرانی‌ها اشاره کرد و از دولتمردان خواست  برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کرده و به اقشار ضعیف جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه  با اشاره به جایگاه آب در زندگی مردم  همگان را به صرفه‌جویی در مصرف آب و ترویج فرهنگ مصرف بهینه در جامعه دعوت کرد و گفت: در آستانه فرا رسیدن تابستان  به‌دلیل بروز خشکسالی‌های پی‌درپی و کمبود منابع آب، ضرورت دارد مردم با صرفه‌جویی در مصرف این گوهر گران‌مایه توجه ویژه را داشته باشند.

 مشکل تورم و گرانی حل شود

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان اظهار داشت: عید فطر نمایش اقتدار و وحدت است و این روز فرصت بیان وحدت، اقتدار و کرامت مسلمانان است و امروز هم و استکبار به‌دنبال القاء پریشانی و ناامیدی از بهبود وضعیت زندگی مردم است.

امام جمعه سیرجان بر توجه بیشتر مسئولان در رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: مردم با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه همواره در عرصه‌های مختلف همراه دولت و نظام و مسئولان بودند و با همبستگی بر دشمنان چیره شده‌اند و حتی  در رفع مشکلات هم همواره پای کار هستند و این مسئولان باید با برنامه‌های اجرایی در مهار تورم  دغدغه مردم در مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار