کد خبر: ۸۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود در تابستان امسال ۱۳۰ هزار تن گندم تولید و ۷۰ هزار تن تحویل مراکز خرید استان شود.

به گزارش آرانیوز از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، حمید نامور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: بارندگی های اخیر کشاورزان این استان را به برداشت محصول گندم دیم امیدوار کرد.

وی با اشاره به کاهش بارندگی های شدید و وقوع بارندگی های غیرموثر در این استان گفت: این امر موجب شده بود تا دیم کاران گندم و جو ناامید از تولید محصول شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: طی یکی تا دو هفته گذشته بارندگی های خوبی در استان اتفاق افتاده که این امر کشاورزان را امیدوار به برداشت محصول کرده و از آن ها درخواست می شود تا با انجام اقداماتی همچون مبارزه به موقع آفات مزارع خود را مدیریت کنند.

نامور ادامه داد: در حال حاضر گیاهان مرحله برگ دهی را گذرانده اند و این امر موجب می شود تا بخشی از رطوبت حاصل از باران علاوه بر خاک توسط برگ ها نیز جذب شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نگرانی ما برای کشت زارهای دیم منطقه قره میدان در شهرستان مانه و سملقان است که امیدوار هستیم با بارندگی های اخیر تغییری در مزارع آن منطقه نیز ایجاد شود.

به گفته این مقام مسئول مقدار قابل توجهی از تولید گندم دیم به منطقه قره میدان در شهرستان مانه و سملقان تعلق داشت.

وی سطح مزارع این منطقه را ۹ هزار هکتار در استان بیان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح زیر کشت مزارع گندم آبی در این استان ۴۷ هزار هکتار و مزارع گندم دیم نیز ۹۰ هزار هکتار بوده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در تابستان امسال ۱۳۰ هزار تن گندم تولید و ۷۰ هزار تن تحویل مراکز خرید استان شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار