کد خبر: ۸۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تثبیت مدیریتی در شهرستان دشتستان باید به سمت برنامه‌هایی که برای توسعه شهرستان داریم حرکت کنیم.

به گزارش آرانیوز از بوشهر، ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حاصل کار و مطالعات بسیار سنگین در سال‌های متمادی بوده است و در برابر سندهای غربی قرار دارد و باید نسبت به اجرای آن متعهد باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هدف مدرسه و دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد یک جامعه نمونه و الگو است و این هم از مدرسه آغاز می‌شود و کار دستگاه عظیم و بسیار مهم آموزش و پرورش است که موتور محرک آن شما معلمان هستید.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه پرورش خاطرنشان کرد: معلم علاوه بر بعد آموزشی یک مسئولیت تربیتی هم دارد و دانش‌آموزان از معلم خود الگو می‌گیرند و انتظار می‌رود غیر از محتوای درسی و تحصیلی، دانش‌آموزانی مؤدب، مهربان، مؤمن، شجاع، مبتکر و کارآفرین تربیت شود.

رضایی با اشاره به اینکه از معلمان خود یاد گرفتیم که پای حق بایستیم بیان کرد: معلمان ما در روزهای تعطیل در مدرسه خدمت می‌کردند و کار جهادی می‌کردند و باید از اینها الگو بگیریم و به نسل جدید منتقل کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به بچه‌ها یاد دهیم که خودشان را دست کم نگیرند، تصریح کرد: محرومیت‌هایی وجود دارد ولی دانش‌آموزان نباید خودشان را دست کم بگیرند. در همین شرایط از همین منطقه افرادی بزرگ رشد یافته‌اند و افراد تأثیرگذاری شده‌اند.

وی تاکید کرد: باید به فرزندان خود یاد بدهیم که آینده این کشور در دست اینها است و دانشمندان و مدیران و مسئولان آینده کشور همین‌ها هستند و باید خودشان را برای کارهای بزرگ آماده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید سهم خود را در جامعه نخبگانی کشور بیشتر کنیم ادامه داد: دشتستان هم‌اکنون بیشترین متخصص و نخبه را در استان دارد ولی باید باز هم سهم ما بیشتر شود.

رضایی با تاکید بر اینکه سهم شهرستان دشتستان در رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری باید افزایش یابد افزود: برای این کار برنامه داریم و انتظار می‌رود مدیران آموزش و پرورش پای کار باشند تا بتوانیم تحول اساسی در این زمینه را شاهد باشیم.

وی با ابراز امیدواری برای آینده بهتر کشور و دشتستان اضافه کرد: با تثبیت مدیریتی در شهرستان دشتستان باید به سمت برنامه‌هایی که برای توسعه شهرستان داریم حرکت کنیم.

رضایی در مورد تغییر و تحول مدیران آموزش و پرورش در سطح شهرستان دشتستان گفت: آموزش و پرورش از دستگاه‌های خدوم و پای کار است و باید از شایعات بی‌توجه گذشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مورد ضعف امکانات آموزشی در آب‌پخش نیز بیان کرد: پای کار هستیم و در تلاش برای جبران کمبودها هستیم چراکه این مشکلات در شأن مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهر آب‌پخش از برخی مراکز شهرستان‌ها هم بیشتر است ادامه داد: این شهر یک سالن مناسب ندارد و با همه توان در تلاش هستیم که محرومیت‌های آموزشی منطقه آب‌پخش را به حداقل برسانیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار