کد خبر: ۸۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: حذف یارانه آرد تنها مربوط به صنف و صنعت است و ارتباطی با نان مردم ندارد.

محسن ضیایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار آرانیوز در اصفهان اظهار داشت: افزایش قیمت آرد تنها مربوط به صنف و صنعت است که موارد مصرف آن شامل ماکارونی، نشاسته، رشته و بیسکوییت است یعنی افزایش قیمت مربوط به این ۴ قلم کالا است و ارتباطی با نان مردم ندارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون مصوب و مصرح ابتدای هر سال ملاک تعیین نرخ صنف و صنعت، قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورز به اضافه هزینه تبعی بوده است، توضیح داد: هرسال به جز سال قبل که به‌دلیل تغییر دولت این نرخ اعلام نشد، نرخ آرد اعلام می‌شود.

ضیایی اعلام کرد: برای سال قبل قیمت هر کیلوگرم آرد طبق نرخ سال ۱۳۹۹، ۲هزار و ۷۰۰ تومان و برای امسال نیز این عدد ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به اضافه ۵۰۰ تومان هزینه تبعی اعلام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با یادآوری اینکه در استان اصفهان حدود ۹۵ درصد مصرف گندم مربوط به نان است که اختیار آن با استان و کارگروه آرد و نان است، توضیح داد: حدود ۵ درصد باقی مانده نیز از ابتدا متمرکز بوده است یعنی حواله آن از تهران صادر می‌شده و ارتباطی با استان‌ها ندارد و اگر قرار بر این باشد که مابه‌التفاوتی گرفته شود، توسط تهران تعیین می‌شود و ارتباطی با استان‌ها ندارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار