کد خبر: ۸۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
گروه استان‌ها-مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۰ شهرستان خراسان رضوی درگیر سیلاب و خسارت ناشی از بارش‌های شدید بهاری شدند.
بارندگی‌ها در خراسان رضوی ادامه دارد/ بیش از ۱۰ شهرستان خسارت دیدند

به گزارش آرانيوز از مشهدمقدس، محسن نجات در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی وقوع بارش‌های بهاری و اطلاعیه سطح نارنجی صادره شده و همچنین به واسطه ایام عید فطر و در پیش بودن ورود و خروج مسافران به این استان، لازم است مردم و مسئولان توجه بیشتری به مسائل ایمنی داشته باشند تا شاهد حادثه ناخواسته ای نباشیم.

وی ادامه داد: این ‌بارش‌ها که اکنون از سمت غرب وارد استان شده است در حال حاضر به صورت بارش‌های رگباری است که در برخی نقاط همراه  آن با وقوع رعدوبرق و بارش تگرگ است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بر همین اساس لازم است تا توجه بیشتری به وقوع رخداد آبگرفتگی، سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، پاکسازی مسیر رودخانه ها و مسیل ها، وزش باد شدید همراه با خسارت و همچنین احتمال وقوع صاعقه در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: در پی وقوع سیل 20 منزل دچار  آب افتادگی شدند و همچنین موجب اتلاف 30 راس دام سبک شد. این در حالی است که تخریب آسفالت کوچه ها واژگونی تیر برق های فشار قوی در روستای سلیمانیه نیز گزارش شد.همچنین در شهرستان گناباد و با توجه به حجم افزایشی بارش‌ها موجب بالا آمدن سطح آب در داخل مسیل‌ها شد و برای جلوگیری از ایجاد خسارت به  منازل و تاسیسات شهری، تقاطع آسفالت جاده با مسیل شکافته شد. در شهرستان سبزوار نیز به دلیل بارش تگرگ خساراتی به بخش کشاورزی خساراتی وارد شده 

نجات گفت:با توجه به آب گرفتگی در مسیر مواصلاتی قوچان به چناران در محدوده دوراهی شفیع، چند خودرو دچار حادثه و تصادف شدند که سه دستگاه آمبولانس، برای انتقال مصدومان به محل اعزام شدند.همچنین باغات پسته شهرستان بردسکن و خوشاب دچار خسارت شدند و باغات خلیل آباد و تعدادی واحد مسکونی و کارگاهی در این شهرستان دچار خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در شهرستان‌های سبزوار، قوچان و کلات نیز آبگرفتگی رخ داده است.شهرستان فیروزه نیز گرفتار سیل و آبگرفتگی شد و طبق اعلام فرمانداری این شهرستان تاکنون میزان خسارات 6 میلیارد تومان برآورد شده‌است.

وی ادامه داد: در کاشمر نیز تعدادی از مسیرهای جاده‌ای و ترددی دچار خسارت شده‌اند و در نیشابور نیز نقاطی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد همچنین در شهرستان گناباد نیز 27 راس دام تلف شد و سیلاب به بخش‌هایی از این شهرستان و یک قنات خسارت وارد کرد.

نجات خاطرنشان کرد: تا پایان روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه تمام دستگاه‌های امدادی و ستادهای عملیاتی پیشگیری و مدیریت بحران شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش کامل هستند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار