کد خبر: ۸۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
امام جمعه اردبیل:
اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کاستی‌های آموزشی و تربیتی دوران کرونا باید به شکل مناسب رفع شده و کشف استعدادها و انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان به انجام برسد.

کاستی‌های ایام کرونا در آموزش و پرورش جبران شود

به گزارش آرانیوز، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با جمعی از معلمان و مدیران آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: بالاترین وثوق اعتماد در جامعه به معلمان است و این قشر فرهیخته باید از این اعتماد برای تربیت نسلی شایسته و عالی استفاده کنند.

وی هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را نیز گرامی داشت و تصریح کرد: سپاه عزت، شوکت، صولت و هیبت جمهوری اسلامی ایران است و در مقاطع مختلف توانسته کشور را از حساس‌ترین بحران‌ها نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و ۲ توصیه به فعالان حوزه عقیدتی، سیاسی سپاه گفت: در وهله اول باید مسائل اعتقادی و سیاسی در مجموعه سپاه مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد تا افرادی با اعتقادات قوی و آرمانی پرورش یافته و تحویل جامعه شوند.

آیت‌الله عاملی افزود: از بعد سیاسی نیز باید تبیین واقعی در مسیر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران انجام شده و شرایط مطلوبی را در آگاه‌سازی و روشنگری‌ها شاهد باشیم.

وی به موضوع معنویت و اخلاق در عرصه کادرسازی سپاه و بسیج اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز باید کارهای زیربنایی و ارزشمند در تقویت مؤلفه معنویت و اخلاق در سپاه به انجام برسد.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه در آموزش و پرورش چشممان به معلمان و نیروهای متخصص دوخته شده است، خاطرنشان کرد: هر چند کرونا برخی کاستی‌ها و ضعف‌ها را در حوزه تعلیم و تربیت رقم زده اما امیدواریم با درایت معلمان و همراهی خانواده‌ها بخش عظیمی از این آسیب‌ها و کاستی‌ها جبران شود.

وی ضرورت شناسایی نخبگان علمی و استعدادهای ناب تربیتی، پرورش و اخلاقی را در آموزش و پرورش و ارتقا این مسائل را یادآور شد و اضافه کرد: بنیه علمی کشور در سایه توجه جدی به آموزش و پرورش تقویت می‌شود و انتظار می‌رود از این مجموعه نیروی انسانی شایسته و در تراز انقلاب اسلامی تحویل جامعه شود.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: مصالح کلان ما اقتضا می‌کند که نسل آینده در بهترین شرایط تربیت یافته و اسباب غرور و عزت کشور شوند که ضروری است در تربیت و حفظ نخبگان جامعه توجهی جدی انجام شود.

وی ضرورت اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به تصویب این قانون، باید هر چه سریع‌تر رتبه‌بندی معلمان اجرایی شده و دولت به ایجاد تحول در این بخش کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نیت خیر در ساختن کشوری آباد و آزاد، خدمتی علمی و تربیتی است که ما انتظار داریم فعالان حوزه آموزش و پرورش از این ظرفیت عظیم برای تعالی جامعه استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار