کد خبر: ۸۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
گروه استان‌ها- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در ارتباط با هرگونه جذب و استخدام در این سازمان مسائل شفاف است گفت: در پروژه مهر ۱۴۰۱ هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد بود.
مهرماه ۱۴۰۱ هیچ کلاس درسی در استان خراسان جنوبی بدون معلم نخواهد بود

به گزارش آرانیوز از بیرجند ، علیرضا موسوی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری درباره موضوع کمبود معلم در خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق آمار 2 هزار معلم در استان کمبود داشتیم که با توجه به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها اعم از معلمان حق‌التدریس، خرید خدمت، برون‌سپاری، اضافه کاری، سرباز معلم، 6 ساعت موظفی مدیران و معاونان و استفاده از توان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این نیاز به 630 نفر کاهش یافته و امیدواریم در پروژه مهر امسال با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد کلاس بدون معلم در استان نباشیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارتباط با هرگونه جذب و استخدام مسائل کاملا شفاف و از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود و از هر گونه اظهار نظر شخصی حتی در مصاحبه‌های استخدامی خودداری شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه 60 معلم برتر همزمان با هفته معلم در خراسان جنوبی تجلیل می‌شوند گفت: که از این تعداد 54 معلم برتر شهرستانی و 6 معلم استانی هستند در ارتباط با معلمان نمونه کشوری منتظر اعلام نتایج وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی گفت: با توجه به فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، 18 عنوان برنامه متمرکز گرامیداشت مقام معلم در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: این برنامه‌ها به تناسب مرکز استان در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی با حضور استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هفته معلم این فرصت را فراهم می‌کند قدردان معلمانی باشیم که بیشترین نقش را در تربیت نیروی انسانی موفق دارند و با خدمت شایسته بیشترین ارباب رجوع ثابت را خدمات‌دهی می‌کنند.

آیین سپاس معلم به عنوان محوری‌ترین برنامه آموزش و پرورش در هفته معلم با حضور استاندار در مرکز استان و فرمانداران در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و این آیین با حضور مسئولان در مدارس و تجلیل از مقام معلم برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: عهدشناسی و تجلیل از خانواده شهدا از مهمترین برنامه‌ها است که علاوه بر حضور در خانه پدران و مادران شهدا، دیدار با خانواده 12 معلم فوت شده بر اثر کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در این مدت همراهی سایر نهادها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را همچون سنوات گذشته در تجلیل از مقام معلم خواهیم داشت و در ارتباط با هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

وی از برگزاری پویش "معلم خوب من" خبر داد و گفت: این پویش به‌صورت کشوری و با ضبط ویدئو 120 ثانیه‌ای توسط مردم اجرایی و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

موسوی نژاد با بیان اینکه در دوران کرونا و به علت این ویروس 12 نفر از همکاران معلم را از دست داده‌ایم، بیان‌کرد: همکاران معلم در دوران کرونایی سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدند و البته تجربه‌های خوبی را نیز به دست آوردند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: غیرحضوری بودن برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان آسیب‌های زیادی را به ویژه در مباحث تربیتی و فرهنگی و اخلاقی به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به جامعه مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند همکاری خطبا و ائمه جمعه نیز هستیم ادامه‌ داد: در هفته مقام بزرگداشت مقام معلم برنامه‌های تجلیل متعددی را برگزار خواهیم کرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار