کد خبر: ۸۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
گروه استان‌ها_استاندار فارس از راه‌اندازی صندوق استانی برای حمایت از کارآفرینان خلاقی که نیاز به سرمایه‌ دارند خبر داد.
صندوق استانی حمایت از کارآفرینی در فارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش  آرانیوز از شیراز، محمدهای ایمانیه پیش از ظهر امروز در سی و سومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان فارس با بیان اینکه در 6 ماه گذشته تلاش شده که موانع اشتغال، تولید و کارآفرینی در استان فارس برداشته شود، اظهار داشت: در بحث تسهیلات به جز تبصره‌های قانونی، صندوقی در فارس راه‌اندازی شده که هر کدام از واحدهای صنعتی مقداری پول در آن واریز می‌کنند و سود آن را در قالب تسهیلات به کارآفرینان استان پرداخت می‌کنند امیدواریم که امسال سرمایه این صندوق به یک هزار میلیارد تومان برسد. 

وی با انتقاد از نحوه خصوصی‌سازی در گذشته، گفت: متاسفانه در نحوه واگذاری‌های شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی اشتباه کردیم اما باید گذشته را جبران کنیم و از این به بعد هیچ خصوصی‌سازی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه اهلیت طرف مقابل 100 درصد ثابت شود. 

استاندار فارس با تاکید بر استقبال این استان از سرمایه‌گذاران و انجام تمام سرمایه‌گذاری‌ها به صورت شفاف، گفت: اهل معاملات پنهانی نیستیم و با جدیت از سرمایه‌گذاران سالم در این استان حمایت می‌شود. 

وی با بیان اینکه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس باید واحد حمایت از کارآفرینان خلاق راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: این دفتر باید محل مراجعه کسانی باشد که ایده خلاقانه برای کارآفرینی دارند اما با مشکل سرمایه رو‌به‌رو هستند. 

ایمانیه با تاکید بر اینکه کارگران و خانواده‌های آنها برای استفاده از اماکن ورزشی و تفریحی کارگران در اولویت قرار دارند، گفت: در هر کارخانه فارس نیز باید خانه بهداشت کارگری راه‌اندازی شود. 

وی با تاکید بر بالا بردن ظرفیت کار در شهرک‌های صنعتی فارس، افزود: باید ظرفیت 15 درصدی کنونی تا پایان سال افزایش یابد. 

استاندار فارس با بیان اینکه امنیت شغلی، خصوصی‌سازی اصولی، آموزش کارگری، تعیین تکلیف کارگزاری‌های تامین اجتماعی و شرکت‌های پیمانکاری از خواسته‌های به حق جامعه کارگری است که باید پیگیری شود، افزود: برای تامین مسکن کارگری نیز کارفرمایان همکاری کنند از زمین‌های اطراف واحد خود برای ساخت واحد مسکونی برای کارگران خود استفاده کنند. 

وی عنوان کرد: برای کمک به معیشت کارگران آمادگی داریم که اجناس تولیدی استان فارس را با قیمت ارزان‌تر به دست کارگران برسانیم. 

شرکت‌های پیمانکاری از کارخانه‌های فارس حذف شوند

رئیس شورای اسلامی کار استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران هر سال بدتر می‌شود، اظهار داشت: قابل قبول نیست کارگری که 20 سال سابقه کار دارد با قرارداد موقت یک ماهه یا 6 ماهه کار کند بنابراین کارفرمایان باید نیروهای باسابقه خود را به صورت نیروی رسگی استخدام کنند. 

مهرزاد مویدی با انتقاد از خصوصی‌سازی‌ شرکت‌های استان فارس، گفت: استان فارس تجربه خوبی در خصوصی‌سازی ندارد به طور نمونه کارخانه روغن نباتی بعد از گذشت چندین سال هنوز مشکلاتش برطرف نشده که این ظلم در حق کارگر است. 

وی با انتقاد از حضور شرکت‌های پیمانکاری در کارخانه‌های استان فارس، افزود: این شرکت‌های پیمانکاری دلالان انسان هستند و باید دست آنها از کارخانه‌های فارس کوتاه شود زیرا جز فساد چیزی به دنبال ندارد. 

مویدی با تاکید بر اینکه کارگران و کارفرمایان از خدمات کارگزاری‌های تامین اجتماعی راضی نیستند خواستار مشخص شدن تکلیف آنها و برچیده شدن این کارگزاری‌ها شد و گفت: برای بالا بردن بهره‌وری کار، کارفرمایان باید توجه بیشتری به آموزش کارگران داشته باشند. 

مویدی عنوان کرد: اماکن ورزشی کارگران به نام کارگران و به کام دیگران است و جامعه کارگری خواستار پیگیری این موضوع است تا کارگران و خانواده‌های آنها بتوانند از این امکانات استفاده کنند. 

تجلیل از بانوان کارگر برگزیده عفاف و حجاب

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه هر ساله در جمع کارگران نمونه کشور کارگران استان فارس نیز حضور دارند که این نشان از ظرفیت بالای جامعه کارگری فارس است، اظهار داشت: ما باید هر روز را به عنوان روز کارگر، کارفرما و تعاون در نظر بگیریم تا گره‌ای از مشکلات این جامعه گشوده شود. 

نماینده مجلس: تعطیلی یک کارخانه با 500 کارگر به بهانه بدهی به بانک قابل قبول نیست
استاندار قزوین: تسهیلات 12 هزار میلیاردی سفر رئیس جمهور مشکل اشتغال کارگران را برطرف می‌کند
استاندار زنجان: امنیت شغلی کارگران در گرو آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای کارفرمایان است

خداپرست افزود: امسال علاوه بر تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه فارس برای اولین‌بار از بانوان برگزیده عفاف و حجاب در محیط‌های کار نیز تجلیل به عمل می‌آید زیرا این بانوان ثابت کردند که در محیط‌های کار هم می‌توانند پوشش برتر اسلامی را رعایت کنند. 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار