کد خبر: ۸۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
گروه استان‌ها- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان شرایط پرداخت تسهیلات فرزندآوری در این استان را تشریح کرد و گفت: دستورالعمل تسهیلات بانکی فرزندآوری در استان سمنان ابلاغ‌شده است.
دستورالعمل تسهیلات بانکی «جوانی جمعیت» و «فرزندآوری» در استان سمنان ابلاغ شد

سید محمد شادمهر در گفت‌وگو با آرانيوز در سمنان، اظهار داشت: برابر دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تبصره 16

قانون بودجه کل کشور به‌منظور حمایت از فرزندآوری و حمایت از خانواده و جوانی جامعه مقررشده است که به پدرانی که از ابتدای سال 1400 صاحب فرزند شده‌اند و همچنین پدرانی که امسال صاحب فرزند می‌شوند تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی پرداخت شد.

وی با اشاره به روند پرداخت این تسهیلات بانکی اضافه کرد: بر این اساس به پدران فرزندانی که از اول فروردین 1400 به بعد در داخل کشور به دنیا آمده‌اند؛ به ازای فرزند اول 200 میلیون ریال تسهیلات با اقساط 3 ساله، برای تولد فرزند دوم 400 میلیون ریال با اقساط چهارساله، به ازای تولد فرزند سوم 600 میلیون ریال با بازپرداخت 5 سال پرداخت خواهد شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان اضافه کرد: همچنین پدرانی که از اول فروردین سال گذشته صاحب فرزند چهارم شوند مبلغ 800 میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت 6 ساله و به ازای تولد هر فرزند از فرزند پنجم و بالاتر مبلغ یک میلیارد ریال با بازپرداخت هفت‌ساله به آنان پس از انجام مراحل قانونی پرداخت می‌شود.

شادمهر افزود: درصورتی‌که در حین دوران بازپرداخت اقساط تسهیلات فرزند آوری، فرزند دیگری در خانواده به دنیا بیاید؛ وام قرض‌الحسنه مربوط به فرزند جدید نیز به پدر خانوار تعلق‌گرفته و قابل تخصیص است.

وی با اشاره به گلایه برخی شهروندان سمنانی نسبت به عدم پرداخت تسهیلات فرزندآوری در هفته‌های گذشته خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه پرداخت این تسهیلات چند روز قبل و در تاریخ ششم اردیبهشت امسال به مدیران بانک‌های استان سمنان ابلاغ‌شده و این تسهیلات از آن تاریخ قابل پرداخت است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات فرزندآوری برای متقاضیان عنوان کرد: شرایط اخذ این تسهیلات نیز ارائه سفته و معرفی یک ضامن بوده و این تسهیلات بدون الزام به سپرده‌گذاری به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

شادمهر با اشاره به اینکه تسهیلات فرزندآوری دارای تنفس 6 ماه برای آغاز بازپرداخت است خاطرنشان کرد: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و کارمزد آن نیز چهار درصد است.

وی استنکاف بانک‌ها از پرداخت تسهیلات فرزندآوری را تخلف عنوان و تصریح کرد: درصورتی‌که هر بانک که در استان سمنان نسبت به پرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه امتناع کند؛ افراد ذی‌نفع می‌توانند به بازرسی بانک مربوطه مراجعه کرده و ضمن طرح شکایت مکتوب، رونوشت آن را برای پیگیری‌های بعدی به دفتر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان ارسال کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار