کد خبر: ۸۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: بنا به دستور استاندار مرکز پیشرفت و عدالت با رویکرد عملیاتی سازی و اجرای سند آمایش و رسیدن به یزد نوین، در استان یزد ایجاد شد.

به گزارش آرانیوز در یزد، مجید دهقانی‌زاده، دقایقی پیش در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با بیان این‌که عدالت و پیشرفت به عنوان دو مطالبه به هم پیوسته و تاریخی ملت ایران است، اظهار کرد: توسعه پایدار و متوازن از جمله مهمترین رویکردهای مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تحقق گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، افزود: توسعه متوازن از جمله دغدغه‌های رهبر انقلاب در گام دوم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: در راستای سیاست‌های دولت مردمی، با اقدام ابتکاری ایجاد مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت در یزد با مشارکت جمعی از نخبگان و همچنین با رویکرد رسیدن به یزد نوین در افق ۱۴۰۴ تدوین شده است.

دهقان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با ترسیم افق آینده استان و زمینه‌های مختلف می‌تواند با پشتکار و تلاش وافر و تکیه بر ویژگی‌های ممتاز مردمان متدین، ولایتمدار و سخت کوش یزد به جوشش و خروشی مضاعف برای آبادانی استان منتج شود.

وی در ادامه بیان کرد: در فاز نخست این طرح، ۱۰ محور اولویت دار استان شامل آب، گردشگری، اقتصاد دانش بنیان، سرمایه انسانی، انرژی خورشیدی، کشاورزی، نساجی، پوشاک، سامان خانواده و ورزش و همچنین بیش از ۱۳۰ طرح و پروژه تحولی تعریف شده و قرار است در چهار سال آتی این پروژه ها به عنوان پیشران های توسعه استان بتواند، روند رو به رشد در استان را تسریع کند.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این‌که این طرح‌ها حاصل هم اندیشی ۲۶۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی در سطوح مختلف است، گفت:  تمام طرح‌ها مبتنی بر برنامه ها و سیاست های سرزمینی سند آمایش استان بوده است و برای تحقق و اجرای آنها در حال حاضر مسئولان پیگیری ویژه در هر بخش تعیین گردیده و به صورت جدی این مسئولان، موضوعات را در سطوح مختلف پیگیری می نمایند.

وی افزود: علاوه بر آن سند تحولی یزد نوین باهدف هم افزایی درون استانی در شورای اداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و رونمایی و به تصویب رسیده است.

دهقانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: مرکز پیشرفت و عدالت استان یزد در دی ماه سال گذشته و به عنوان مرکز غیر رسمی رصد و پایش سند آمایش آغاز به کار کرده و در صدد است طرح‌های تحول‌زا مبتنی بر اهداف این سند را تدوین کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار