کد خبر: ۸۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
استاندار ایلام تاکید کرد؛
ایلام-استاندار ایلام بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیف شده در استان ایلام تاکید کرد.

تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیف شده در استان ایلام

به گزارش آرانیوز، حسن بهرام‌نیا ظهر روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: این حضور پرصلابت دو پیام مهم داشت؛ یکی پیام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دیکری پیام اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی را به دنیا مخابره کرد.

استاندار ایلام در ادامه با تبریک روز کارگر نیز گفت: کارگران چرخ تولید را به حرکت در می‌آورند و این قشر عاملان اصلی تولید در حوزه‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر (ص) در خصوص کارگران گفت: پیامبر (ص) فرمودند قبل از این‌که عرق کارگر خشک شود باید مزد وی را داد که این فرموده پیامبر (ص) باید نصب‌العین همه باشد.

بهرام‌نیا با اشاره به در پیش بودن هفته بزرگ‌داشت مقام معلم گفت: معلمان دارای جایگاهی والا هستند و شغل آنان برگرفته از رسالت نبی‌اکرم (ص) و بسیار مقدس است که به این عزیزان نیز تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به ضرورت تامین نهاده‌های دامی توسط جهاد کشاورزی استان گفت: باید تمامی تلاش خود را برای تامین نهاده‌های دامی به‌کار گیریم و نظارت بر توزیع نیز به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به قاچاق در حوزه نفت سفید گفت: به دلیل اینکه نفت سفید در فصل خاصی از سال مورد استفاده جامعه است، شاهد قاچاق قابل توجهی در این حوزه نیستیم.

دکتر بهرام‌نیا ادامه داد: در بحث قاچاق می‌بایست در چارچوب قانون، تمامی دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های قضایی و انتظامی همکاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به کالاهای قاچاق موجود در اموال تملیکی گفت: به دلیل انجام امورات اداری برای واگذاری این کالاها، بعضاً در برخی از موارد کالا از بین می‌روند و به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌شود.

تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیف شده و کالاهای قاچاق در استان

استاندار ایلام با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیف شده و کالاهای قاچاق در استان گفت: پس از توقیف کالا، پرونده قاچاق پس از ارجاع به چندین دستگاه مرتبط برای صدور حکم ارسال می‌شود و بعضاً این فرایند به طول می‌انجامد که لازم است با هماهنگی قضایی و به‌صورت کاملاً قانونی این فرآیند تسریع شود.

وی اضافه کرد: در دولت قبل بخشی از برنج و دیگر اقلام کالایی به دلیل این‌که به موقع تعیین تکلیف نشده بودند متاسفانه فاسد و خسارتی زیادی به اقتصاد کشور وارد شد که این موضوع نبایست تکرار شود.

بهرام‌نیا در ادامه خواستار توجه جدی دستگاه‌های متولی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با قاچاق کالا شد و گفت: در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید کرده‌اند جلوگیری از قاچاق باید کاملاً قاطعانه صورت گیرد و در این زمینه حجت شرعی و قانونی بر همه برای استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا تمام است.

وی با اشاره به مضرات قاچاق کالا برای کشور گفت: تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری، نداشتن نظم و انضباط در اقتصاد، از دست رفتن فرصت‌های شغلی و… از جمله مهم‌ترین مضرات قاچاق به شمار می‌آید.

وی در ادامه خواستار بالا بردن سطح آگاهی مردم در مبارزه با قاچاق کالا شد و گفت: لازم است زمینه مشارکت بیش از پیش مردم در مقابله با کالا فراهم شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار