کد خبر: ۸۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
گروه استان‌ها - استاندار زنجان با انتقاد از بالا بودن پروژه‌های نیمه کاره در استان گفت: البته بسیاری از این پروژه‌ها نیاز واقعی استان نبود.
استاندار زنجان: چرا باید هر دستگاه دولتی در زنجان یک سالن ورزشی داشته باشد؟

به گزارش  آرانیوز از زنجان ، محسن افشارچی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: متأسفانه پروژه‌های نیمه کاره زیادی در استان وجود دارد و البته باید بگویم که بسیاری از این پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در سال‌های گذشته نیاز واقعی استان نبود.

وی با بیان اینکه جانمایی بسیاری از این پروژه‌های نیمه کاره غلط است، عنوان کرد: چون در دولت‌های گذشته اعتبارات بدون حساب و کتاب به استان‌ها تزریق می‌شد بسیاری از دستگاه‌های دولتی پروژه‌هایی را آغاز کردند که باید بگویم بدون مطالعه انجام شده است؛ به وفور شاهد این هستیم که دستگاه‌های دولتی هرکدام برای خود سالن ورزشی و یا استخر دارند و سوال من این است آیا واقعاً نیاز است که هر دستگاه اجرایی یک سالن ورزشی داشته باشد؟

استاندار زنجان عنوان کرد: اگر مدیران وقت ، زمان معینی را برای مطالعه پروژه‌ها صرف می‌کردند امروز استان در وضعیت بهتری قرار داشت؛ با این حال در صدد آن هستیم که برخی از سالن‌های ورزشی و پروژه‌های مازاد دستگاه‌های دولتی را به فروش برسانیم.

وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: باید مشخص کنید که در شش ماهه نخست امسال چه پروژه‌هایی به بهره‌برداری خواهند رسید؛ همینطور باید تلاش شود تا حد توان برخی پروژه‌های نیمه‌تمام استان و بسیار مهم تکمیل شوند.

این مسئول با تأکید بر اینکه دو پروژه باغ موزه دفاع مقدس و مرکز توان‌بخشی باید امسال تکمیل و یا بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری برسد، ابراز کرد: پروژه‌های نیمه کاره به عنوان نماد ناکارآمدی استان زنجان محسوب می‌شوند.

وی در پایان به موضوع واگذاری تبصره 18 به شورای هماهنگی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بنده موافق واگذاری تبصره 18 به شورای هماهنگی بانک‌ها نیستم و معتقد هستم که شورایی متشکل از نماینده معاونت اقتصادی استانداری، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ریاست هر کدام از بانک‌ها تشکیل شود تا روند کار‌ها با شرایط بهتری پیش رود؛ همینطور دیگر دستگاه‌های اجرایی که ذی‌نفع هستند باید خود پیگیر امور از محل تبصره 18 از بانک‌ها باشند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار