کد خبر: ۸۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
استاندار تهران:
تهران- استاندار تهران از راه اندازی سامانه سنجش سلامت مدارس استان خبر داد و گفت: مدارس نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند.

سامانه سنجش سلامت مدارس استان تهران راه اندازی شد

به گزارش آرانیوز، محسن منصوری ظهر شنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا ضمن تقدیر از اعضای ستاد مقابله با کرونا و فرمانداران اظهار داشت: به لطف خدا هم کشور و هم استان تهران به آرامش خوبی در موضوع کرونا رسیده که باید قدر این مسئله را بدانیم و مراقبت‌ها تشدید شود.

وی عنوان کرد: بیماری کرونا ناشناخته است، لذا باید کار به صورت جدی دنبال شود و از هرگونه عادی انگاری پرهیز شود، در این راستا جلسات در ستادی و سایر سطوح اجرایی با جدیت پیگیری شود تا روند امیدوار کننده فعلی، متوقف نشود.

استاندار تهران با بیان اینکه میزان فوتی‌ها به ۱۴ نفر رسیده، گفت: باید این تعداد به صفر برسد، در همین زمینه تزریق دُز سوم واکسن کرونا اهمیت زیادی دارد.

منصوری افزود: میزان تزریق دُز اول و دوم در استان تهران ۹۰ درصد می‌باشد، منتها دز سوم تاکنون ۴۷ درصد تزریق شده که باید از طریق صدا و سیما و همچنین اقدامات فرهنگی این موضوع پیگیری شود، چراکه تزریق دز سوم تا ۷۵ درصد ایمنی را افزایش می‌دهد.

وی همچنین تصریح کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر دایر بودن مدارس است، لذا مسئله فاصله‌گذاری اجتماعی باید با ساختار موجود رعایت شود، البته موضوع سرویس‌های مدارس هم مهم است و باید به رانندگان تذکر داده شود و مراقبت‌ها تشدید شود.

وی در ادامه در مورد سامانه سنجش سلامت عنوان کرد: این سامانه جهت بارگذاری اطلاعات مدارس استان تهران راه اندازی شده و باید مدارس نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند.

استاندار تهران گفت: در مجموع کرونا سبب شد پیش رفتن به سمت دولت الکترونیک و اصلاح فرهنگ استفاده از خدمات فضای الکترونیک شکل بگیرد که مبنای سامانه سنجش سلامت نیز همین امر می‌باشد.

منصوری سپس تاکید کرد: آموزش و پرورش موضوع تکمیل سامانه را به صورت دقیق پیگیری کند تا اطلاعات بارگذاری شود و بتوان بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد، در همین زمینه اگر دانشگاه‌های سه گانه علوم پزشکی تهران به نتیجه برسند که پروتکل خاصی در استان تهران اجرایی شود حتی در صورتی که وزارتخانه آن را ابلاغ نکرده باشد باید اجرا شود، چرا که مدیریت استانی نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار