کد خبر: ۸۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر خلق حماسه‌ای دیگر از سوی مردم در روز قدس گفت: روز قدس نماد زنده بودن امت مسلمان و همه آزادی‌خواهان جهان است.

 

به گزارش آرانیوز از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: راهپیمایی امروز، زنده بودن امت مسلمان و همه آزادیخواهان را به رخ جهانیان کشید.

وی بیان اینکه روز قدس احساس زنده بودن امت اسلامی را در چشم دشمنان نشان داد، اظهار داشت: روز جهانی قدس، یادگار امام راحل، مایه امید مستضعفان عالم و خاری در چشم دشمن است.

وی با اشاره به اینکه خداوند اراده کرده است که جهان به دست مستضعفان اداره شود، افزود: پس از دو سال که کرونا مجال به میدان آمدن نمی‌داد، امروز مردم بار دیگر حماسه آفریدند و به دنیا نشان دادند که لشکر محمد(ص) خواهد آمد و خدا به مظلومان اجازه دفاع از خودشان را داده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز از نسل نوجوان تا سالخوردگان پرچم عدل الهی را به دست داشتند، عنوان کرد: خدا وعده پیروزی مظلومان را داده است و امروز عرصه نبرد جبهه مقاومت رو به پیروزی است، مظلومان یمن امروز قدرت تولید سلاح و مقابله با دشمن را دارند.

وی با بیان اینکه در سوریه، لبنان و عراق نیز این مقاومت به خوبی دیده می‌شود، گفت: امروز علائم قدرتمندی مردم آشکار شده و فضای مقاومت آنچنان در سرزمین‌های اشغالی زیاد شده که فرصت فکر کردن از اسرائیل گرفته شده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در مرکز تل‌آویو و اسرائیل نمی‌داند چه کند، اظهار کرد: فلسطینی‌ها امروز قدرتمند شدند و انتقام خودشان را می‌گیرند.

دژکام با اشاره به اینکه ۱۳ میلیون فلسطینی امروز در آوارگی هستند و این غیر از فلسطینی‌های مهاجر است، یادآور شد: یک رژیم آدمکش کشور این افراد را به ظلم و زور گرفته و همه دنیا در مقابل این ظلم سکوت کردند و وظیفه انسانی و اسلامی جهانیان این است که به فکر فلسطینی‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه در روز قدس مردم به صورت ویژه در حمایت از فلسطین به میدان آمدند، عنوان کرد: به  آمریکا و اسرائیل که هر تحریم و ظلمی می‌توانستند به ملت ایران کردند می‌گویم که صدای فریاد ملت ایران و مردم سومین حرم اهل بیت(ع) در بیان مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بشنوید.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است، گفت: کارگران در دنیا مظلوم واقع شدند اما در نظام دینی به عدل و انصاف توصیه شده که در آن به حق کارگر و کارفرما تعدی نمی‌شود و این دو گروه باید با هم تولید را پیش ببرند اما امروز شرایط اقتصادی فشار مضاعفی به جمعیت کارگر وارد می‌کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به روز ۱۲ اردیبهشت و گرامیداشت مقام معلم نیز گفت: حرکت جدیدی در مجلس شکل گرفت تا حقوق معلمان بهتر تامین شود امید است که این حرکت مجلس به خوبی جامه عمل بپوشد.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه امروز (نهم اردیبهشت) دو مناسبت دارد که یکی روز قدس بود، گفت: یکی از مناسبت‌ها روز شوراها است که کار عظیمی در کنار دولت برای مدیریت شهرها و روستاها انجام می‌دهند، نظام شورایی نیاز به تقویت دارد و مردم‌سالاری دینی در قالب شوراها باید به میدان آید.

امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه معنویت دارای درجات و مراتبی است، گفت: یکی از قدم‌هایی که برای کسب معنویت باید برداریم مسئله مراقبه است که در دو بعد فردی و اجتماعی باید رخ دهد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مراقبت‌های اجتماعی است، گفت: برای تحقق مراقبت اجتماعی باید به ارزش‌های دینی باور داشته باشیم، باید ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را بشناسیم و پس از آن خواهان اجرای ارزش‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه گام سوم با امر و نهی همراه است، افزود: باید مراقب باشیم که جامعه دینی ما عقب‌گرد نکند، فضای معنوی اجتماع نیز باید مهم باشد و نباید به مراقبه فردی تکیه کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار