کد خبر: ۸۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم با حضور باشکوه و با نشاط در راهپیمایی روز جهانی قدس و در مقابل دشمنان به وظیفه خود عمل کردند، گفت: هم‌اکنون نوبت مسوولان است که به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند.

به گزارش آرانیوز از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تجلیل از حضور باشکوه و گسترده مردم ایران اسلامی به ویژه آذربایجان و تبریز در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد:  مردم دین خود را در مقابل دشمنان  با همه مشکلات انجام دادند الان وظیفه دولت خدمتگزار است که مشکلات مردم را حل کنند.

نحوه چگونگی خنثی‌سازی تحریم‌ها

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون برخوردهای مختلفی برای رفع تحریم ها از سوی ایران پیش گرفته شده است و اولین رویکردی که سال‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است مذاکرات حقوقی و سیاسی در قالب‌های مختلف بوده که مهمترین آن مذاکرات برجام بوده که متاسفانه هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است اما تا آنجایی که امکان برای توافق عزتمندانه باشد این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

وی افزود: دویمن رویکرد توانمندسازی درونی با عنوان خنثی سازی تحریم ها بوده است که مورد آزمون قرار گرفته و کارآمدی خود را به اثبات رسانده است از جمله مدیریت دفاع مقدس، دستیابی به فناوری‌های بزرگ و پیشرفته هسته‌ای، نانو، هسته‌ای و هزاران رویکرد خرد و کلان که تاکنون جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آن سرافرازانه تدام داشته است.

آل‌هاشم تصریح کرد: خنثی سازی حداکثری و مقابله با تحریم‌ها منوط به اتخاذ رویکرد فعالانه، ابتکاری و تحولی با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و فرصت ‌ای موجود مانند تقویت تولید ملی، بهبود معیشت، اصلاحات کلان اقتصادی و فعال سازی حداکثری ظرفیت‌های فعلی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین المللی است.

ملت ایران اهل حفظ هویت و استقلال خود است

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به نامگذاری روز خلیج فارس گفت: دشمن در راهبرد خودش استقلال ملی ملت ایران را هدف قرار داده و تحریف نام خلیج فارس در دستور کار خودش گذاشته است و به همین علت برای تقابل با این توطئه شیطانی همه ایستاده و مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: ملت ایران ستیزه‌گر نیست اما اهل حفظ هویت و استقلال خود بوده و هرکسی که بخواهد عزت ملت ایران را پایمال کند یا ملت ایران را تحقیر و دست سلطه‌گری خود را به ملت ایران دراز کند ملت ایران با غیرت و ایمان خود این دست را قطع خواهد کرد.

میدان‌داری آیت الله مطهری در عرصه جهاد تبیین

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و با بازخوانی اصلی‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری پهلوان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی‌سبیل الله، نابغه زمان، معلم بزرگ دیروز، امروز و فردای کشور و متفکر دین ‌شناس مومن با اخلاص بود.

وی ادامه داد: آیت الله شهید مطهری وظیفه پاسخ دادن به نیازهای جامعه زمان خود براساس طرح کلی اندیشه های اسلامی، تقابل با نسخه‌های التقاطی با اسلام یا افکار وارداتی غربی و شرح و بسط تفکر صحیح اسلامی را در جامعه را بر عهده داشت و آنچه باعث می‌شود ایشان در عرصه جهاد تبیین به خوبی میدان‌داری کند عمدتا اسلام شناس، زمان شناس و جریان شناسی و دشمن شناسی شهید آیت الله مطهری بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار