کد خبر: ۸۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
وزیر اسبق وزارت امور خارجه:
کرمان - وزیر اسبق وزارت امور خارجه گفت: نقش شهید سلیمانی و تدابیر وی موجب شکست اهداف آمریکا در منطقه شده است.

شهید سلیمانی موجب شکست اهداف آمریکا شد
به گزارش آرانيوز ، منوچهر متکی ظهر جمعه به مناسبت روز جهانی قدس در محل مصلی کرمان با اشاره به اینکه همیشه مردم در صحنه بوده‌اند و هم اینک نوبت مسئولین است، افزود: روز قدس روز بین المللی شدن جمهوری اسلامی ایران است که محور آن مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت چهار دهه امروز می‌بینیم قدرت‌های جهانی تضعیف شده‌اند و شاهد تحولات بنیادین هستیم، عنوان کرد: در سال ۱۹۴۸ رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل شد و در ادامه به مدت ۳۱ سال به دنبال تثبیت آن بوده‌اند و در این زمینه از هیچ ظلم و بی عدالتی کوتاهی نکردند اما موفق نشدند.

وزیر اسبق وزارت خارجه با بیان این مطلب که پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران، زلزله بسیار شدیدی در منطقه رخ داد، اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی یک هویت سازی اسلامی در منطقه بود و موجب اتحاد بیش از پیش کشورهای منطقه شد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهورهای مختلفی در آمریکا هر کدام به نوبه خود به دنبال حل مشکل فلسطین بوده‌اند که همه اینها به شکست محکوم شد، تصریح کرد: لذا ۱۰۵ سال است که موفق نشدند اسرائیل را تثبیت کنند و امروز یهود با نفوذ در سرمایه داران جهانی به دنبال اثرگذاری جهانی است اما این نفوذ به شکست انجامیده است و امروزه شاهد افول آمریکا و کشورهای غربی هستیم.

متکی با بیان این مطلب که خود رژیم صهیونیستی با این دغدغه روبرو شده است که آیا آمریکا توان حمایت از اسرائیل غاصب را دارد یا خیر، افزود: روز به روز شاهد قوی‌تر شدن محور مقاومت در منطقه هستیم که به برکت انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه نقش شهید سلیمانی و تدابیر وی موجب شکست اهداف آمریکا در منطقه از جمله عراق، سوریه و افغانستان شده است، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی شکست آمریکایی و غربی‌ها در منطقه نداشتن منطق و عدم اقناع افکار عمومی بوده است لذا امروز این کشورها و ارتش ملت‌های مسلمان علیه اسرائیل شکل بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار