کد خبر: ۸۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: هر چهار مرز موجود در استان در چهار شهرستان مرزی ما این قابلیت را دارد که به حداکثر ظرفیت و توانمندی خودشان برای مبادلات مرزی و توسعه اقتصادی منجر شود.

به گزارش آرانیوز از زیرکوه، «علیرضا عباس‌زاده» معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی عصر امروز در بازدید از مناطق مرزی زیرکوه، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم استان همجواری با کشور افغانستان است.

وی وجود مرز پهناور در استان را یکی از ظرفیت‌های مهم و ویژگی‌های خاص خراسان‌جنوبی برشمرد و بیان داشت: در حوزه مرز به دو موضوع بحث تأمین امنیت مرز و زیرساخت‌های امنیتی مرز باید توجه شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید آمادگی لازم را داشته و شرایط موجود را ارتقا ببخشیم، افزود: در بازدیدی که امروز از نوار مرزی شهرستان زیرکوه داشتیم بحث مربوط به تأمین تأسیسات و مباحث مرزبانی بررسی قرار گرفت.

عباس‌زاده ادامه داد: موضوع دوم، استفاده از ظرفیت‌های مرز برای توسعه اقتصادی استان است که هر چهار مرز موجود در استان در چهار شهرستان مرزی ما این قابلیت را دارد که به حداکثر ظرفیت و توانمندی خودشان برای مبادلات مرزی و توسعه اقتصادی منجر شود.

وی با اشاره به اینکه مرز یزدان باسابقه گذشته خویش برای توسعه اقتصادی استان و مرز ماهیرود از مرزهای فعال استان است، گفت: در دو مرز دیگر این استان در شهرستان‌های درمیان و نهبندان نیز همین ظرفیت وجود دارند که استفاده از آن به ارتقای بحث ساماندهی مرزی برای مبادلات اقتصادی منجر می‌شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برای بررسی آخرین وضعیت و امکانات و ظرفیت‌های موجود برای توسعه بخش اقتصادی استان برای بهره‌مندی از ظرفیت مرز، این بازدید انجام شد و باید موارد را بررسی کنیم و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برنامه‌های لازم را تدارک ببینیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار