کد خبر: ۸۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به مباحث اقتصادی و معیشتی مردم، اولویت اول دولت سیزدهم است.

 

به گزارش آرانیوز از ارومیه محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی اظهارداشت: با رویکرد دولت سیزدهم، خدمات آموزشی، ایجاد مدارس، پایگاههای بهداشتی، شبکه های مخابراتی و اینترنت، ایجاد جاده و سایر خدمات و زیرساخت ها در مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با همفکری و هم اندیشی مسئولان استانی و منطقه، می توان دغدغه‌ها و مطالبات به حق مردم به خصوص در مناطق محروم و مرزی را بررسی و رفع کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر تداوم نهضت گازرسانی در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به مناطق مختلف علیرغم اینکه استان در یک منطقه کوهستانی واقع شده، ادامه داشته و امیدواریم به زودی شاهد اتمام پروژه گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی باشیم.

معتمدیان با اشاره به برق رسانی به دورترین مناطق استان، اضافه کرد: با رویکرد دولت سیزدهم، خدمات آموزشی، ایجاد مدارس، پایگاههای بهداشتی، شبکه های مخابراتی و اینترنت، ایجاد جاده و سایر خدمات و زیرساخت ها در مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با تاکید بر توسعه متوازن و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار استان، تصریح کرد: توجه به مباحث اقتصادی و معیشتی مردم و تامین زیرساخت ها و اقدامات عمرانی، یکی از اولویت های دولت سیزدهم می باشد.

این مقام مسوول با ابراز تاسف از مهاجرت روستاییان به شهرها در آذربایجان غربی، یادآور شد: پدیده حاشیه نشینی ناشی از عدم توجه به مباحث اقتصادی و درآمد مردم در روستاها بوده و با توجه به نگاه ویژه دولت و مجلس به تخصیص منابع جهت توسعه و رونق روستاها، امیدواریم با بهبود درآمدزایی و معیشت مردم، شاهد بازگشت روستاییان به روستاها باشیم.

استاندار آذربایجان غربی خام فروشی را نیز یکی از معضلات روستاهای استان اعلام و بیان کرد: با الحاق اراضی به روستاها و راه اندازی پایگاههای اقتصادی، می توان ضمن حمایت از محصولات مختص هر منطقه و راه اندازی صنایع تبدیلی، دست دلالان را از جیب روستاییان کوتاه کرد.

معتمدیان با اشاره به تخصیص منابع برای فرآوری محصولات زراعی و باغی در روستاها، افزود: فرآوری و برندسازی محصولات کشاورزی، ضمن حمایت از درآمدزایی و اشتغال زایی در روستاها، موجب بهبود معیشت و زندگی روستاییان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به عزم جدی تمامی مسئولان استان بر تعامل و هم افزایی برای اتمام پروژه های نیمه تمام، تاکید کرد: در کنار مطالبه گری و رایزنی با وزارتخانه ها، از ظرفیت های استانی، نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی جهت اتمام پروژه های نیمه تمام آذربایجان غربی استفاده خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین تامین آب شرب را یکی از مطالبات بحق مردم دانسته و افزود: با استفاده از منابع ملی و استانی، پیگیر تامین آب شرب پایدار برای مناطقی چون بخش انزل هستیم تا دغدغه مردم را در این زمینه رفع کنیم.

معتمدیان با تاکید بر استفاده از سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: همکاری مسئولان و نمایندگان استان در مجلس برای جذب اعتبارات ملی بخصوص در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، جهت احیای قنوات و رودخانه ها و به تبع آن دریاچه ارومیه ضروری است.

وی در پایان، آذربایجان غربی را یکی از مناطق ویژه توریستی کشور معرفی کرده و افزود: توجه ویژه به بهبود وضعیت جاده ها و بخصوص جاده های روستایی و مجتمع های گردشگری، می تواند نقشی مهم در رونق گردشگری و اقتصادی استان و روستاها داشته باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار