کد خبر: ۸۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد کسب و کار در گیلان گفت: پس از راه‌اندازی سامانه و تشکیل کارگروهی تخصصی برنامه‌ریزی کردیم تا ۵۰۰ مجوز بی‌نام در گیلان صادر شود.
استاندار گیلان: ۵۰۰ مجوز بی‌نام با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در استان صادر می‌شود

به گزارش آرانيوز از رشت، اسدالله عباسی صبح امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در گیلان اظهار داشت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان در صادرات غیرنفتی، ارزآوری و تولید باکیفیت همواره سهم قابل توجهی دارند‌ که از آنان قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان گفت: در منطقه استراتژیک و مهمی قرار داریم گرچه‌ بن‌بست‌هایی وجود دارد و تلاش می‌کنیم مسیرها باز شود اما یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است مسئله راه‌آهن است از سوی دیگر کریدور شمال جنوب که سال‌هاست درباره آن صحبت می‌شود هنوز متصل نیست به‌همین خاطر گیلان نتوانسته در حد شایسته خود‌ را نشان دهد.

عباسی با بیان اینکه 18 هزار میلیارد تومان اعتبار برای گیلان بیشتر در حوزه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور برخی پیمانکاران راه‌آهن در گیلان تشکیل دادیم قسمتی از مطالبات آن‌ها پرداخت شد تا پروژه‌ها ادامه یابد.

وی وضعیت پروژه راه‌آهن رشت آستارا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: درباره این پروژه با سفیر آذربایجان و سفیران دیگر کشورها از جمله روسیه صحبت کردیم و قرارداد پروژه بسته شده و منتظریم سرعت بگیرد تا مسیر لازم برای اوراسیا برای ما باز شود و گیلان‌ تبدیل به نگینی در کشور شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: در جلسه شورای اداری که با حضور رییس جمهور برگزار شد بحث راه‌آهن و آزادراه را برای گیلان مطرح کردم رییس جمهور هم از نزدیک در محل پروژه‌ها حاضر شد و اعتبارات تخصیص پیدا کرده و مشکلی از این بابت وجود دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت تولیدات رقابت‌پذیر، باکیفیت و حمایت از این محصولات خاطرنشان کرد: در کنار حمایت از محصولات رقابت‌پذیر، اجازه نمی‌دهیم کالای مشابه تولیدات داخلی وارد شود و این جزو سیاست‌های دولت است و حتی افزایش تولید برای صادرات و ایجاد توازن در دستور کار است.

عباسی با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای راکد استان باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد گفت: اعلام کرده‌ایم که تسهیلات لازم اعطاء خواهیم کرد تا واحدها به تولید برسند و واحدهایی که قابلیت احیاء دارند راه‌اندازی شوند و افزایش ظرفیت تولید و توسعه دیگر واحدها با افزایش سرمایه در گردش و تسهیلات نیز حتماً پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد کسب و کار در گیلان ابراز داشت: پس از راه‌اندازی سامانه و تشکیل کارگروهی تخصصی برنامه‌ریزی کردیم تا 500 مجوز بی‌نام در گیلان صادر شود همچنین در اقدامی دیگر اطلس سرمایه‌گذاری را در استان راه‌اندازی کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در حوزه صادرات و واردات اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های جانبی و تجهیزات برای توسعه صادرات استان گیلان لازم و ضروری است.

تیمور پورحیدری نوسازی خطوط تولید را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این سازمان برای دانش‌بنیان شدن واحدهای تولیدی و اقتصادی استان گیلان و تحقق شعار سال مشاوره‌های لازم را به این واحدها به ویژه واحد‌های صادراتی ارائه می‌دهد.

استاندار گیلان: بستر لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران در استان فراهم می‌شود
"سیاست‌زدگی" علت ترک فعل برخی از دستگاه‌های اجرایی استان گیلان است
5000 شغل مستقیم با بهره‌‌داری 126 طرح صنعتی امسال در استان گیلان ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه امساف صادرات 800 میلیون دلار محصولات غیرنفتی را از استان گیلان برنامه‌ریزی کردیم افزود: معتقدیم ظرفیت استان گیلان در حوزه صادرات بسیار قابل توجه است و می‌توان با حمایت و مانع‌زدایی از این ظرفیت به نحو بهینه استفاده کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار