کد خبر: ۸۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با پیگیری دستگاه قضایی در ۱۵ روز اخیر علاوه بر ارسال ۳۳ هزار تن کاغذ از بندرعباس به مقصد سراسر کشور، صاحبان کالا نیز نسبت به اظهار ۳۲ هزار تن کاغذ وارداتی به گمرک جهت ترخیص اقدام کردند.
۳۳ هزار تن کاغذ از بندرعباس به مقصد سراسر کشور با پیگیری دستگاه قضایی ارسال شد

به گزارش آرانيوز از بندرعباس، نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با ورود دستگاه قضایی به موضوع کاغذهای دپو شده در 15 روز اخیر، بیش از 33 هزار تن کاغذ از بندرعباس به مقصد سراسر کشور بارگیری و ارسال شده است. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: صاحبان کالا نیز پس از پیگیری دستگاه قضایی، 32 هزار تن کاغذ وارداتی را به گمرک اظهار کرده و در حال ترخیص آن هستند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه طبق اسناد و مدارک سازمان مدیریت حمل و نقل برای این محموله‌های کاغذ، 1438 فقره بارنامه صادر شده است تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسئولان مربوطه در صورت ادامه معطلی در روند ترخیص این حجم از کاغذهای دپو شده در بندرعباس، با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک و انبارهای خصوصی، این موضوع علاوه بر تضییع حقوق مصرف کنندگان منجر به تحمیل خسارات قابل توجهی به بیت المال می‌شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در این خصوص، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع، هم اکنون توزیع این حجم از محموله های کاغذ وارداتی، آن هم در زمانی که ناشران در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با کمبود و گرانی کاغذ مواجه شده بودند،‌ می‌تواند در تعدیل قیمت‌ها، تأمین نیاز مصرف کنندگان و کنترل بازار مثمر ثمر باشد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار