کد خبر: ۸۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با افزایش دفاع مسلحانه فلسطینیان مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها آغاز شده و در آینده نه چندان دور، صهیونیست‌ها زیر فشار خشم و بغض فلسطینیان له خواهند شد.

صهیونیست‌ها زیر فشار خشم و بغض فلسطینیان له خواهند شد

به گزارش آرانیوزعباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات‌های مسلحانه جدید فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها و آغاز انتفاضه‌ای دیگر اظهار داشت: بیش از هفت دهه از پیدایش رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه سرزمین اشغالی می‌گذرد و آنها خفقانی زیادی را در آنجا ایجاد کرده‌اند که این خفقان در سرزمین‌های معروف به 1948 نوعی بیداری و جنبش جدیدی را شکل داده که بین جوانان فلسطینی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً اشاره کردند که جنبش ایجاد شده توسط جوانان فلسطینی نقطه امیدی در برابر کشورهایی است که سعی کردند فلسطین را به بوته فراموشی بسپارند. این در حالی است که برخی از حکام عرب به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در قالب طرح معامله قرن هستند.

 رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: ارزیابی‌های دقیق ما که براساس واقعیت‌های درونی رژیم صهیونیستی صورت گرفته نشان می‌دهد صهیونیست‌ها از درون دچار یک شکنندگی اساسی شده‌اند و بغض سنگین نظامی فلسطینیان بعد از انتفاضه دوم بخشی از تلاش‌های زیادی آنها برای آزادی قدس شریف بود ولی رژیم اشغالگر قدس آن را سرکوب کرد اما بغض اجتماعی آنان اخیراً فوران کرده و به سمت مبارزه مسلحانه در درون سرزمین 1948 میلادی رفته‌اند. 

گلرو گفت: با افزایش حملات فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها مهاجرت معکوس آنها آغاز شده و صهیونیست‌ها دیگر امنیتی در سرزمین‌‌های خود ندارند؛ همین موضوع نشان می‌دهد صهیونیست‌ها رو به اضمحلال هستند.

وی افزود: در یک و ماه نیم اخیر 5 تا 6 عملیات فلسطینیان با استفاده از سلاح گرم در داخل اسرائیل اتفاق افتاده که بیش از 10-12 نفر از صهیونیست‌ها کشته شده‌اند؛ این موضوع تأکید بر شکننده بودن صهیونیست‌ها دارد. 

 رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: در غزه جنبش حماس و جهاد اسلامی توانسته‌اند به موشک‌هایی دست یابند که با آنکه پیشرفته نیست اما توانسته گنبد آهنین را سوراخ کند و آن را به چالش بکشد. این در حالی است که حزب‌الله هم به عنوان قدرت تعیین کننده توانسته توازن وحشت را علیه صهیونیست‌ها برقرار کند و معادله را در منطقه به هم ریخته و به موشک‌های نقطه‌زن دست پیدا کند؛ تمام نگرانی اسرائیل آن است این موشک‌های نقطه‌زن از گنبد آهنین عبور کرده و سرزمین کم وسعت صهیونیست‌ها را شخم زده و امکانات آنها را نابود کند.

گلرو تأکید کرد: رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در یک قاب شیشه‌ای نشسته و امروز حزب‌الله لبنان یک کابوس برای این رژیم محسوب می‌شود؛ تمام فشارهای اقتصادی علیه لبنان هم با استفاده از ابزارهای درون بیروت از سوی صهیونیست‌‌ها وارد شده برای بی‌ثباتی است؛ در این راستا صهیونیست‌ها تلاش کردند لبنان را از درون به سمت فروپاشی برده و خلع سلاح کند. این در حالی است که آنها نتوانستند به لحاظ نظامی بر لبنان فائق آیند ولی می‌کوشند با استفاده از ابزارهای اقتصادی، تحریم بانک مرکزی، تحریم شخصیت‌های مختلف لبنانی به دنبال نقره داغ کردن مقامات لبنانی بودند تا آنها را از حمایت مقامات حزب‌الله لبنان پشیمان کنند. اما صهیونیست‌ها همچنان از سلاح‌های حزب‌الله لبنان وحشت داشته و کابوس می‌بینند. 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با ثبات‌تر از همیشه اقدام کرده و از زیر بار فشار تحریم‌ها خارج شده‌ایم و توانسته‌ایم خود را پیدا کرده و برای مسائل اقتصادی راه‌حل‌های داخلی و خارجی پیدا کنیم. 

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: رژیم صهیونیستی ادعا می کند امروز در منطقه غرب آسیا حضور دارد اما اگر دست از پا خطا کند و اقدام نظامی و بی ثبات‌کننده علیه جمهوری اسلامی انجام دهد قطعاً با پاسخ پشیمان‌کننده و ویران‌کننده‌ای جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. البته آنها نه تنها چنین کاری را نخواهند کرد بلکه هزاران بار به کار انجام نشده خود فکر خواهند کرد تا مبادا اسیر بحرانی شوند که شکست و افتضاح سنگین تنها دستاوردشان خواهد بود. 

گلرو تصریح کرد: امروز وضعیت اسرائیل در منطقه بسیار خطرناک‌تر از قبل است و اگر اشتباهی انجام دهند کل وسعت جغرافیایی رژیم صهیونیستی توسط محور مقاومت شخم زده خواهد شد این در حالی است که این محور همواره قوی‌تر از سال‌های گذشته بوده و حتی ملت‌های حاضر در کشورهای محور مقاومت لحظه شماری می‌کنند تا فلسطین اشغالی را آزاد کرده و از ظلم صهیونیست‌ها رهایی ببخشند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: وضعیت در منطقه به هیچ وجه به نفع رژیم صهیونیستی نیست و امیدواریم سازمان ملل متحد و شورای امنیت به وظیفه خود در حفظ صلح و امنیت عمل کنند؛ همه فلش‌ها در دنیا به سمت چرایی سکوت سازمان ملل در قبال ظلم صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان است؛ امیدواریم سازمان ملل به منشور خود احترام گذاشته و حق فلسطینیان را بدهد. 

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار