کد خبر: ۸۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
آغاز عملیات اجرایی ۱۶۳۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن روستایی در گلستان

به گزارش آرانیوز  از گنبدکاووس، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران،  اظهار کرد: امروز با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی عملیات اجرایی یک‌هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی روستایی در طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۴۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این مراسم تعداد ۴۸۴ واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به فعالیت‌های متعدد این بنیاد در ارائه خدمات به مردم خاطرنشان کرد: ساخت مسکن و اجرای طرح هادی در روستاها از جمله خدمات مورد توجه این بنیاد در کنار دیگر فعالیت‌ها است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۴۶۰ روستا در گلستان نیازمند بازنگری طرح هادی بوده و در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۷۰ درصد مطالبات مردم روستاهای گلستان طی نامه‌ها و درخواست خود اجرای طرح هادی و بازنگری آن را داشتند.

وی گفت: با توجه به تغییرات جمعیتی و نیازهای روستاها برای توسعه فضاهای کالبدی، بازنگری طرح هادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: افق طرح هادی در روستاها ۱۰ ساله بوده و بعد از گذشت این افق، طرح هادی با تامین اعتبار و کارشناسی مشاوران زبده بازنگری می‌شود.

حسینی ابراز کرد: در این سال‌ها طرح هادی تعداد ۴۷۷ روستا بازنگری شده و تعداد ۴۰۶ روستای گلستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

وی افزود: براساس دستور ابلاغی سالانه باید ۱۰ درصد از روستاهایی که افق طرح هادی آنها به پایان رسیده بازنگری شوند و با اعتبار سال ۱۴۰۰ طرح بازنگری در ۱۵۲ روستا اقدام و فرایند کارشناسی و تصویب آن در ماه‌های آینده انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: بازنگری طرح هادی در روستاها سبب ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ساماندهی ساخت‌وسازها و مقابله با ساخت‌های غیرمجاز و غیراصولی خواهد شد.

مرتضی صابری رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۵۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می شود.

وی اظهار کرد: از تعداد ۲ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن روستایی تعداد ۴۸۴ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح و تعداد یک‌هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی نیز در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی، طرح بهسازی بافت فرسوده و مسکن محرومان با اعتبار ۴۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: عملیات اجرایی تعداد ۹۶ واحد مسکونی در قالب یک پروژه با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری آغاز می‌شود.

صابری گفت: همچنین با حضور معاون عمران  روستایی بنیاد مسکن کشور تعداد ۳۱۰ جلد سند مالکیت روستایی به مالکان تحویل و ۳۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی به زوج‌های جوان، مستاجران و فاقدان زمین برای ساخت مسکن مقاوم واگذار می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار