کد خبر: ۸۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، گفت: هر گونه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان، اشتغال و درآمدزایی را به‌دنبال خواهد داشت.

به‌گزارش آرانیوز از سنندج، ارسلان ازهاری صبح امروز در بازدید از بخش‌های مختلف پروژه فاز ۲ هتل شادی سنندج که با همراهی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و جمعی از مدیران استانی انجام شد، اظهار کرد: کردستان با ‌وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کم‌نظیر، ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه اقتصادی در این منطقه فراهم کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: ایجاد رونق در خدمات صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین راهکارها برای توسعه و اشتغال‌زایی در کردستان است که تحقق آن مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فراهم‌سازی شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در استان است.

وی ساخت فاز ۲ هتل شادی سنندج را اقدامی مهم در جذب گردشگران توصیف کرد و گفت: اگر امکانات زیرساختی برای گردشگری در اختیار داشته باشیم می‌توانیم کردستان را به مقصدی برای ماندگاری گردشگران و مسافران در استان تبدیل کنیم.

ازهاری بر لزوم آمادگی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران در تمام فصول سال تاکید کرد و یادآور شد: اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های باکیفیت و در شان گردشگران و سرمایه‌گذاران این منطقه مورد حمایت این سازمان است.

ضرورت احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره در کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: در حال ‌حاضر استان کردستان به دلیل گردشگرپذیر بودن و موقعیت ویژه به لحاظ هم مرز بودن با کشورعراق نیاز مبرمی به احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره دارد.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال بالغ بر ۳۵۴ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی احداث فاز ۲ هتل شادی سنندج را اقدامی مهم در این حوزه عنوان کرد و افزود: با توجه به قابلیت‌های کم‌نظیر در استان، سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این منطقه سفر می‌کنند که راه‌اندازی این هتل گامی در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به گردشگران ورودی به کردستان خواهد بود.

گویلیان یادآور شد: خوشبختانه با بهره‌برداری از این پروژه برای ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم  اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه استان کردستان با داشتن پتانسیل‌های موجود، شرایط بسیار مساعدی را برای توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد، گفت: امیدواریم مسئولان استانی در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همکاری‌های لازم را با این اداره‌کل داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار