کد خبر: ۸۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
سرپرست هماهنگی معاونت امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: حمایت از گندم‌کاران از جمله برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است.

به گزارش آرانیوز از بیرجند، «جواد اشرفی» سرپرست هماهنگی معاونت امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی در جلسه کارگره خرید تضمینی گندم استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ضمن بررسی و ارزیابی دستورالعمل خرید گندم سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: حمایت از گندم‌کاران در راستای خودکفایی در تولید گندم، در دولت سیزدهم مورد تأکید است.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای خرید گندم تولیدی در استان بر حل مسئله تأمین سوخت کمباین‌ها توسط مدیران دستگاه‌های متولی در سال زراعی جاری تأکید و متذکر شد: مشکلات سال‌های گذشته نباید برای کشاورزان تکرار شود.

سرپرست هماهنگی معاونت امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بازدید و نظارت مستمر از مراکز خرید و سیلوهای گندم توسط دستگاه‌های نظارتی و بازرسین جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید به طور منظم صورت گیرد.

اشرفی در ادامه جهت تسهیل امور برای خرید تضمینی گندم دستگاه‌های اجرایی را به همکاری با شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مکلف نمود و متذکر شد: اداره ‌کل راهداری نیز هزینه تمام شده حمل گندم از مراکز خرید تا سیلوها را در اسرع وقت تعیین کند.

وی بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای تسهیل و ترغیب گندم‌کاران جهت تحویل گندم به مراکز خرید تأکید کرد.

 در این جلسه پس از ارزیابی موقعیت جغرافیایی و آمار مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها به دلیل بعد مسافت مراکز تولید و خرید گندم با دستور ویژه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها افزایش یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار