کد خبر: ۸۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: اگر عملیات ساخت جاده تپه نورالشهدا شهرکرد مرتب و بدون وقفه پیش برود عملیات بُرش کوه ۱۵ روز، عملیات جدول و پیاده‌روی ۲ ماه و روی هم رفته سه ماه دیگر زمان لازم است تا این پروژه به پایان برسد.

عبدالصادق نجفی امروز در گفت‌وگو با آرانیوز در شهرکرد گفت: ساخت جاده دسترسی به تپه نورالشهداء شهرکرد طبق قانون بین دستگاه‌ها تقسیم شده است که ساخت جاده با وزارت راه و شهرسازی، نگهداری با وزارت کشور و وزارت نیرو است. 

سرپرست شهرداری شهرکرد افزود: در همین راستا جلسه‌ای در فرمانداری شهرکرد برگزار شد و قرار شد تا در عملیات سنگ برداری خاک‌ریزی و برش کوه از ماشین‌های حمل و نقل جاده‌ای کمک گرفته شود، قسمت فنی، نقشه برداری و آسفالت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی، پیاده روسازی و جدول‌بندی نیز بر عهده شهرداری و روشنایی هم برعهده شرکت برق نهاده شد.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه با فصل زمستان مصادف شد و دستگاه‌ها برای برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها به ماموریت اعزام و ادامه این عملیات به فصل بهار موکول شد که هفته آینده جلسه دیگری در فرمانداری برگزار می‌شود تا برای ما بقی عملیات بُرش کوه تصمیم گرفته شود که بعد از این مرحله جدول‌بندی آغاز و سپس پیاده‌‌روسازی و آسفالت انجام می‌شود.

نجفی در پاسخ به این سوال که نمی‌شد فعالیت‌های موقتی انجام داد که رفت‌وآمد مردم در شب‌های قدر به تپه نورالشهداء تسهیل شود؟، گفت: خیر، این عملیات نیاز به فندانسیون خاص دارد و باید اصولی انجام شود و با کار موقت چیزی حل نمی‌شود.

سرپرست شهرداری شهرکرد بیان داشت: اگر مرتب و بدون وقفه کار پیش برود عملیات بُرش کوه ۱۵ روز، عملیات جدول و پیاده‌روی ۲ ماه و روی هم رفته سه ماه دیگر زمان لازم است تا این پروژه به پایان برسد.

وی ادامه داد: این پروژه پنج الی۶ میلیارد تومان هزینه لازم داشت که با کمک فرمانداری شهرکرد بدون هزینه و با حداقل‌ها در حال انجام است که بودجه زیادی صرف نشود و علت اصلی طولانی شدن این پروژه نبود اعتبارات است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار