کد خبر: ۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای از احتمال ورود برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به فاز اجرایی، از دوشنبه هفته آینده خبر داد.

احتمال اجرایی شدن «برجام» از دوشنبه هفته آینده

به گزارش آرانیوز،  سیدعباس عراقچی عصر امروز در حاشیه همایش «صلح و سلام» در دانشگاه آزاد اسلامی، درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و ۱+۵ پس از تایید مجلس اظهار داشت: مدت ۹۰ روزه بررسی برجام ۲۶ مهر به پایان می‌رسد. اگر در این فاصله، جزئیات طرح اجرای برجام در مجلس به سرانجام برسد و شورای نگهبان آن را تایید کند، روال قانونی تایید برجام طی شده است.

وی افزود: هم‌زمان، مرحله کنونی نقشه‌ راه که میان ایران و آژانس در حال اجراست، احتمالا تا پایان هفته جاری به پایان خواهد رسید و اگر این دو کار انجام شود، از دوشنبه آینده می‌توانیم اجرایی‌ شدن یا عملیاتی کردن برجام را اعلام کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اضافه کرد: اجرایی یا عملیاتی شدن برجام، «روز تصویب» نام دارد و پس از اعلام آن روز، جلسه کمیسیون مشترک برجام احتمالا دوشنبه آینده در وین برگزار خواهد شد که قرار است در آن اتحادیه اروپا اعلام کند تحریم‌هایش لغو شده و کنگره آمریکا نیز اجرای تحریم‌ها را متوقف می‌کند؛ البته اجرایی‌ شدن این اقدامات بعد از دوره‌ای است که ایران نیز اقداماتش را براساس برجام انجام دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار