کد خبر: ۸۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بخش زیادی از خودکفایی کشور را مرهون فعالیت و در سنگرماندن جامعه کارگری عنوان کرد.

به گزارش آرانیوز از سنندج، فرزاد پیشکاری صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: جامعه کارگری یکی از بزرگترین جوامع و تاثیرگذار در کشور است که از بدو پیروزی انقلاب و دفاع مقدس در کشور فعال بوده و حضور پررنگی داشته‌اند.

وی ادامه داد: بعد از دوران جنگ تحمیلی، کارگران با دست‌های پولادین و فکر و اندیشه، خرابه‌های بعد از جنگ را آباد کردند و امروز نیز اگر کشور در بخش،هایی به خودکفایی رسیده، مرهون تلاش و در سنگر بودن جامعه کارگری است.

به گفته پیشکاری، اگرچه در سال‌های اخیر کشور دستخوش مشکلات اقتصادی قرار گرفته است اما جامعه کارگری همواره در سنگر کار و تلاش و رونق اقتصادی مانده‌اند و آن را رها نکردند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان ادامه داد: پاسداشت جامعه کارگری به یک هفته خلاصه نمی‌شود بلکه در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تمام جامعه به کارگران افتخار می‌کنیم و باید به بچه‌ها هم بیاموزیم که برای جامعه کارگری احترام قائل باشند.

پیشکاری در ادامه به برنامه‌های هفته کاروکارگر در کردستان اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهید ابراهیمی از شهدای کارگری، دیدار با کارگران آسیب‌دیده، افتتاح خانه بهداشت کارگری در واحدهای بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر، دیدار با نخبگان، برگزاری نشست‌های جامعه کارگری و کارفرمایی، بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی، دیدار و تجلیل کارگران کارخانه تراکتورسازی، برگزاری مسابقات تیراندازی و موارد دیگری از برنامه‌های هفته کاروکارگر در کردستان است. 

وی همچنین، برگزاری میز خدمت در مساجد جامع شهرستان‌ها، افتتاح کانون یاریگران زندگی در واحدهای کارگری، ویزیت رایگان کارگران در بیمارستان شهید قاضی سنندج، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، افتتاح خانه فرهنگ کار و تلاش در نیروگاه سیکل ترکیبی و برگزاری مسابقه کتابخوانی را از برنامه‌های دیگر هفته کاروکارگر در کردستان ذکر کرد. 

وی در ادامه گفت: ایجاد خط اعتباری تامین دو هزار میلیارد تومان برای تعاونی‌های استان که با یک کار گروهی تحقق خواهد یافت و با تشکیل تعاونی‌ها اشتغالزایی بیشتری در استان ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همچنین افزود: تعداد درخواست‌های اقامه دعوی به حوزه روابط کار ۷ هزار مورد بوده که ۵ هزار و ۷۹۱ رای صادر شده است که دو هزار و ۱۶۱ مورد ان منجر به صلح و سازش و ادامه فعالیت کارگر شده است.

به گفته بیشکاری، ۱۱۳ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک هزار و ۹۲۵ تعاونی در زمینه‌های مختلففرش دستباف، معدن، مسکن، خدمات، صنفی، صنعتی، عمرانی و اعتباری و تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کردستان فعال است که ۱۷۸۴ هزار و ۵۸۰ نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار