کد خبر: ۸۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هندوستان جزو کشورهای درحال توسعه و پیشرو در همه زمینه‌ها است گفت: هر ۲ کشور ایران و هندوستان یکسری نیازمندی‌هایی دارند از این رو می‌توانند حجم تبادلات تجاری با یکدیگر را افزایش دهند.

به گزارش آرانیوز از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در نشست با سرکنسول هندوستان با تاکید بر تعامل و هم افزایی بیشتر دو کشور ایران و هندوستان، گفت: امیدواریم بتوانیم محورهای همکاری میان ۲ کشور را توسعه دهیم و ارتباط خیلی خوبی با هند داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: جمهوری اسلامی ایران و هندوستان مشترکات زیادی دارند و ۳۰ درصد از زبان هندی واژگان فارسی است و این مشترکات در سیستان و بلوچستانی که قوم بزرگ بلوچ داخل آن ساکن بوده و فاصله نزدیکی با کشورهای شرق آسیا پاکستان و هند دارد فوق‌العاده زیاد است.

این مسؤول افزود: در بحث خدمات کنسولی؛ تردد و اقامت اتباع هندی و جذب سرمایه‌گذارانی که بتوانند در ظرفیت‌های مختلف این استان سرمایه‌گذاری کنند تسهیل می‌کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بحث سیاست‌های کلی‌مان رهبر معظم  انقلاب و رییس جمهور تاکید بر تقویت توسعه تبادلات تجاری با  کشورهای همسایه با نگاه تجارت به کشورهای شرق دارند از این رو فرصت خوبی است که کشور هندوستان نسبت به تعمیق مبادلات تجاری با کشورمان اقدام کند.

وی ادامه داد: تبادلات تجاری میان کشورمان و هندوستان برای هر۲ طرف سودآور است و با روش بُرد بُرد هر ۲ کشور می‌توانند نیازمندی‌هایشان را تامین و به عنوان ۲ کشور قدرتمند برای تقویت همکاریشان اقدام کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار